افغانستانزنان و حقوق بشر

معاون شورای علمای شیعه: اقدامات طالبان به‌نام «بدحجابی» مورد تایید نبود

سیدمهدی حسینی

بیان‌نیوز – محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه‌ی افغانستان می‌گوید که اقدامات اخیر نیروهای طالبان به‌نام بدحجابی مورد تایید نبوده و به مصلحت مردم و نظام کنونی نیست.

او روز پنج‌شنبه(۵ دلو) در همایش گرامی‌داشت از میلاد حضرت علی(ع) که در غرب کابل برگزار شده بود، ابراز امیدواری کرد که بعد از این چنین اقداماتی تکرار نگردد و مسوولان مواظب باشند که مردم نسبت به حاکمیت بی‌اعتماد نشوند.

معاون شورای علمای شیعه‌ی افغانستان در این همایش با بیان فضیلت‌های حضرت علی، تاکید کرد که شیعیان مقام او را بعد از خدا و پیامبر می‌دانند و هرکسی‌که بیشتر از این مورد سخن می‌زند، تهمت است.

آقای اکبری همچنان تصریح کرد که علمای تسنن و تشیع در این موارد باهم صحبت کنند و با واقع‌بینی و انصاف، تعامل داشته باشند که این امر، در راستای اخوت اسلامی و تحکیم وحدت میان مردم افغانستان موثر خواهد بود.

از سوی هم سیدحسین عالمی بلخی، عضو شورای علمای شیعه و رییس مجمع محبان اهلبیت در کابل در این همایش با اشاره به امامت حضرت علی(ع) افزود که او امام اول شیعیان است که بعد از رسول خدا، هادی این امت و این جامعه است.

به گفته‌ی بلخی، شیعیان همه‌روزه در اجرای نمازهای‌شان ۲۰ بار تکرار می‌کنند که علی خدا نیست و ولی خدا است.

این عضو شورای علمای شیعه با بیان این‌که راه شیعیان راه اعتدال است، تاکید ورزید که بعضی موضوعات مطرح‌شده در برخی کتاب‌ها و یا عناوین دیگری نسبت به محبت شیعیان به علی، نادرست است.

او از این‌گونه افراد خواست که با مطرح کردن مطالبی به‌دور از حقیقت،‌ فضای جامعه‌ی افغانستان را مکدر نکنند، زیرا مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری، به ضرورت،‌ تفاهم و همدلی ضرورت دارد.

 

Related Articles

Back to top button