جهان

کاخ سفید: قصد خروج از سوریه را نداریم

بیان‌نیوز – کاخ سفید در واکنش به انتشار گزارش‌ها مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از سوریه، اعلام کرده که نیروهای ایالات متحده از سوریه خارج نخواهد شد.

یک مقام کاخ سفید به العربیه افزوده که دولت بایدن، قصد خارج کردن نیروهای خود از سوریه را ندارد.

پیشتر مجله‌ی «فارن پالیسی» به نقل از منابعی در وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون گفته بود که واشنگتن در حال بررسی خروج کامل نیروهای خود از سوریه است.

به گفته این منابع، کاخ سفید علاقه‌ای به ماندن در سوریه ندارد و این را «غیر ضروری» می‌داند.

در حال حاضر، بحث‌هایی برای زمان و نحوه خروج نیروهای آمریکایی در داخل دولت وجود دارد، هر چند این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که گروه‌های مسلح در عراق و سوریه حملات خود علیه نیروهای ائتلاف در داخل خاک سوریه از هفت اکتبر آغاز جنگ اسرائیل و جنبش «حماس» در نوار غزه را افزایش داده‌اند.

90 حمله

طبق تازه‌ترین آمار دیدبان حقوق بشر سوریه، از 19 اکتبر 2023 یعنی 12 روز پس از جنگ، 90 حمله علیه پایگاه‌های آمریکایی صورت گرفته است.

از این میان، 22 حمله به پایگاه میدان «کونیکو» و 21 حمله به میدان نفتی «العمر» بزرگترین پایگاه آمریکا در «دیر الزور» بوده است.

پایگاه «الشدادی» در حومه «حسکه» 15 بار و پایگاه «خراب الجیر» نیز 15 بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

ایالات متحده 900 سرباز در سوریه و 2500 سرباز دیگر در خاک عراق به عنوان نیروهای ائتلاف که به عنوان مشاور نیروهای محلی هستند، مستقر کرده تا از بازگشت هسته‌های «داعش» که از سال 2014 کنترل بخش وسیعی از این کشور را در دست داشت، جلوگیری کند.

 

Related Articles

Back to top button