اجتماعیافغانستان

استقبال از باریدن برف در کابل؛ زیبا و دل‌رباست شهر من

بیان‌نیوز – کاربران شبکه‌های اجتماعی با گرفتن تصاویر برفی، بامداد امروز شنبه(۱۴ دلو) به استقبال برف‌باری‌های کابل رفتند و برای افغانستان با صلح و ثبات، ابراز امیدواری کردند.

از شب‌ گذشته بدین‌سو برف‌باری‌ها شهر کابل را سفیدپوش کرده است. قبلا اداره‌ی هواشناسی طالبان، بارندگی برف و باران در کابل و ۳۰ ولایت افغانستان را پیش‌بینی کرده بود.

گزارش شده است که از شب گذشته تا حالا در کابل و برخی ولایت‌های سردسیر تا ۳۵ میلی متر برف باریده است.

این نخستین‌ برف زمستان سال جاری است که کابل و شمار دیگری از ولایت‌های افغانستان را سفیدپوش کرده است.

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که این برف‌باری‌ها نگرانی‌ها در زمینه‌ی کمبود آب و خشکسالی را رفع خواهد کرد.

عبدالله فکور، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته که خشکسالی‌های پیاپی باعث شده که بسیاری از زمین‌های زراعتی بدون آبیاری بمانند و حتا شهروندان کابل در برخی نواحی آب آشامیدنی لازم را نداشتند.

او در ادامه نوشته از این‌که تا حالا هیچ برف زمستانی نباریده بود، مردم و به‌خصوص کشاورزان را بیش از هر زمان دیگری نگران کرده بود.

اسماعیل جهانگیر نیز نوشته است: «این‌جا(کابل) زندگی همچنان جریان دارد، شهر من سفیدپوش شده، دانه‌های سفید برف نشاط‌آور و دل‌خوش‌کننده.»

عبدالعلی محمدی، استاد دانشگاه نیز در پلتفرم ایکس با انتشار تصویر خود نوشته است: «کابل جان نه بی‌زر باشه، نه بی‌برف و نه بی‌برق.»

عبدالله فکور
سیداسماعیل جهانگیر
عبدالعلی محمدی

Related Articles

Back to top button