افغانستانسیاسی

نیکولسن: برای اتحادیه اروپا «اشتغال‌زایی و صلح» به مردم افغانستان نسبت به نماینده ویژه اهمیت بیشتری دارد

بیان‌نیوز – توماس نیکولسن، نماینده‌ی ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی حکومت طالبان افزوده که برای این اتحادیه موضوع اشتغال‌زایی، امنیت و صلح به مردم افغانستان نسبت به نماینده‌ی ویژه اهمیت بیشتری دارد.

ارگ روز چهارشنبه(۱۸ دلو) در خبرنامه‌ای، این اظهارات را به نقل از نماینده‌ی ویژه اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

در خبرنامه‌ی ارگ آمده است که نیکولسن، نشست دوحه را برای روابط افغانستان با جهان مهم دانسته و تاکید ورزیده است که گزارش اخیر هماهنگ‌کننده‌ی ویژه سازمان ملل برای پیشرفت افغانستان تمرکز دارد.

آقای نیکولسن همچنان با استناد به گزارش ارزیابی مستقل افغانستان گفته که نیاز است امارت اسلامی در سازمان ملل، به‌منظور رساندن صدای خود به جهان، نماینده داشته باشد.

به گفته‌ی او، جامعه‌ی جهانی در نشست دوحه کمک‌های خود را به افغانستان در زمینه‌های انکشافی و بشری اعلام خواهند کرد.

در همین حال، معاون سیاسی حکومت طالبان بار دیگر موقف حکومت کنونی کابل را در خصوص تعیین نماینده‌ی ویژه برای افغانستان تکرار کرد و تاکید کرد که در حضور یوناما، چنین نماینده‌ای نیاز نیست.

معاون سیاسی طالبان همچنان خاطرنشان ساخت که با روی کار آمدن آن‌ها در افغانستان، حاکمیت ملی احیا، جنگ، فساد، مواد مخدر و زورگویی از بین رفته است که مردم دیگر تکرار آن را نمی‌خواهند.

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد، اخیرا در قطع‌نامه‌ای، تعیین نماینده‌ی ویژه برای افغانستان را تصویب کرده بود، اما این تصمیم با مخالفت شدید طالبان مواجه شده است.

 

 

Related Articles

Back to top button