افغانستانسیاسی

وزارت داخله‌ از رفع محدودیت‌ها بالای دو عضو طالبان که در گوانتانامو زندانی بودند، خبر داد

بیان‌یوز – عبدالمتین قانع، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان می‌گوید که ملاعبدالظاهر صابر و عبدالکریم، باشندگان ولایت‌های لوگر و خوست که در گوانتانامو زندانی و سپس در کشور عمان تحت نظارت قرار داشتند، محدودیت‌ها رفع و به زودی به داخل افغانستان منتقل خواهند شد.

سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان شامگاه امروز یک‌شنبه(۲۲ دلو) در پلتفرم ایکس نوشته که ملا عبدالظاهر در ماه می سال ۲۰۰۲ توسط نیروهای امریکایی بازداشت و پس از سپری نمودن چهار ماه در زندان بگرام، به زندان گوانتانامو انتقال یافت.

به گفته‌ی قانع، ملا عبدالظاهر در ۱۶ جنوری ۲۰۲۷ از زندان گوانتانامو آزاد و به کشور عمان منتقل شده بود و در آن‌جا مدت هفت سال بدون اجازه‌ی سفر تحت نظارت قرار داشت.«به اثر سعی و تلاش امارت اسلامی افغانستان، پس از سال‌های متمادی، محدودیت‌های وضع‌شده رفع و به وطن خود عودت خواهند کرد.»

از سوی هم، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان اعلام کرده که عبدالکریم، باشنده ولایت خوست در سال ۲۰۰۲ از سوی حکومت پاکستان بازداشت و پس از چند ماه به نیروهای امریکایی تحویل داده شد.

او در ادامه افزود که عبدالکریم در سال ۲۰۰۳ از سوی نیروهای امریکایی به زندان گوانتانامو منقل شد که پس از ۱۴ سال زندان، آزاد و به کشور عمان منتقل شد.

سخن‌گوی وزارت داخله افزوده که محدودیت‌ها بالای این دو عضو طالبان برداشته شده و به زودی به داخل افغانستان منتقل خواهند شد.

 

Related Articles

Back to top button