افغانستانسیاسی

دوحه دوم؛ نماینده‌ی ویژه پاکستان برای افغانستان در نشست دوحه اشتراک می‌کند

بیان‌نیوز – وزارت خارجه‌ی پاکستان روز جمعه(۲۷ دلو) اعلام کرده که آصف درانی، نماینده‌ی ویژه این کشور برای افغانستان در راس یک هیات در نشست دوحه اشتراک می‌کند.

نشست دوحه دوم به میزبانی سازمان ملل‌متحد و با اشتراک نمایندگان ویژه‌ی کشورها برای افغانستان به روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته‌ی آینده برگزار می‌شود.

در این نشست بحران جاری افغانستان، چگونگی تعامل جامعه‌ی جهانی با طالبان و تعیین نماینده‌ی ویژه سازمان ملل برای افغانستان به بحث و بررسی گرفته خواهد شد.

وزارت خارجه‌ی پاکستان در اعلامیه‌ای افزوده است: «اشتراک پاکستان در این نشست بخشی از تلاش‌های ما برای تعامل فعال با جامعه‌ی جهانی از جمله سازمان ملل برای تقویت تلاش‌ها برای صلح و رفاه پایدار در افغانستان است.»

در نشست دوحه دوم از نمایندگان حکومت سرپرست طالبان نیز دعوت شده است؛ اما مقام‌های طالبان حضور هیات خود را مشروط دانسته است.

با این‌که دو روز از برگزاری این نشست باقی مانده، اما مقام‌های طالبان تاهنوز موقف رسمی نگرفته و ترکیب هیات خود برای اشتراک در این نشست را همه‌گانی نکرده است.

از سوی هم، پیشتر از این سازمان ملل اعلام کرده بود که نمایندگان جامعه‌ی مدنی، مدافعان حقوق بشر و فعالان حقوق زن نیز در این نشست دعوت خواهند شد.

 

Related Articles

Back to top button