افغانستاناقتصادیزنان و حقوق بشر

وزارت خارجه‌ی امریکا از نشستی در مورد توان‌مندسازی اقتصادی زنان افغانستان میزبانی می‌کند

بیان‌نیوز – وزارت خارجه‌ی امریکا اعلام کرده که با همکاری دانشگاه بوستون، نشستی را تحت عنوان «مقاومت اقتصادی زنان افغانستان» برگزار می‌کند.

براساس اعلامیه‌ی دانشگاه بوستون، این نشست سه‌شنبه(۸ حوت) هفته‌ی آینده در مقر وزارت خارجه‌ی امریکا برگزار خواهد شد.

در اعلامیه‌ی این دانشگاه آمده است: «شرکت‌کنندگان مشارکت‌ها و ابتکارات نوآورانه‌ای را با هدف توان‌مندسازی زنان افغان با وجود چالش‌های ناشی از سیاست‌های تبعیض‌آمیز بررسی خواهند کرد.»

به گفته‌ی دانشگاه بوستون، دایر کردن میزگرد با تمرکز بر بخش‌های مختلف حمایت از زنان و دختران افغانستان به ویژه آموزش، اشغال و کارآفرینی، شکل خواهد داد.

براساس اعلامیه‌ی این دانشگاه، برنامه‌ی مقاومت اقتصادی زنان افغانستان تعهد می‌کند که یک شبکه‌ی ارزشمند برای تبادل ایده‌ها، شریک‌سازی بهترین شیوه‌ها و برجسته‌سازی فرصت‌ها برای همکاری همه‌جانبه در پیش‌برد مقاومت اقتصادی زنان و دختران افغانستان باشد.

در این نشست آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و رینا امیری، نماینده‌ی ویژه امریکا برای زنان و حقوق بشر افغانستان سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است، برنامه‌ی مقاومت اقتصادی زنان افغانستان دو سال پیش از سوی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا به‌منظور تقویت حقوق اقتصادی و توان‌مندسازی زنان افغانستان ایجاد شده بود.

 

Related Articles

Back to top button