جهان

کارشناسان سازمان ملل ادعای تجاوز جنسی بر زنان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را معتبر خواند

بیان‌نیوز – هیاتی از کارشناسان سازمان ملل‌متحد به تازگی در گزارشی گفته‌اند که ادعاها مبنی بر تجاوز جنسی بر زنان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل معتبر است.

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، کارشناسان سازمان ملل‌متحد گفته‌اند که ادعاهای موثقی را دریافت کرده که نشان می‌دهند، زنان و دختران فلسطینی از سوی سربازان اسرائیلی در زندان‌ها مورد تجاوز جنسی و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

ریم السالم، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل برای خشونت علیه زنان و دختران ابراز نگرانی کرده که گراف واقعی این خشونت‌ها در زندان‌های اسرائیل ممکن است بیشتر از این ادعاها باشد. «ممکن است برای مدت طولانی نتوانیم تعداد واقعی قربانیان را بفهمیم.»

با این حال، این گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل تاکید ورزیده که قربانیان از ترس انتقام‌جویی سربازان اسرائیلی، بیشتر این خشونت‌ها را شریک نمی‌کنند.

السالم همچنان به رسانه‌های بین‌المللی افزوده که خشونت و رفتارهای غیرانسانی با زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی از سوی سربازان اسرائیلی به یک امر عادی مبدل شده است.

گفتنی است، از دوران جنگ اسرائیل و گروه حماس، چندین مورد گزارش‌ها از بدرفتاری سربازان اسرائیلی با غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی از سوی رسانه‌ها منتشر شده و در برخی موارد هم، نوارهای تصویری از این بدرفتاری در شبکه‌های انترنتی بارگذاری شده است.

 

Related Articles

Back to top button