اجتماعیافغانستان

حرکت دادخواهی خبرنگاران: نهادهای حامی رسانه‌ها با سرنوشت خبرنگاران بازی می‌کنند

بیان‌نیوز – حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان می‌گوید که شماری از نهادهای حامی رسانه‌ها به‌دنبال استفاده‌جویی از نام خبرنگاران هستند.

این نهاد امروز دوشنبه(۷ حوت) در اعلامیه‌ای گفته است که برخی از افراد تحت نام اتحادیه‌ی خبرنگاران آزاد افغانستان با سرنوشت خبرنگاران واقعی افغانستان بازی می‌کنند.

در اعلامیه آمده است: «اتحادیه خود خوانده و غیر مشروع تحت نام اتحادیه خبرنگاران آزاد افغانستان که هیچ مشروعیت و رسمیت نزد خبرنگاران واقعی افغانستان ندارد و در راس آن فردی که حتی نام بردن اسم آن برای خبرنگاران و جامعه رسانه‌ی افغانستان ننگ است از چند سال به این طرف حق خبرنگاران افغانستان را حیف میل کرده و با حیله و نیرنگ مثل گرگ در لباس میش بالای سرنوشت خبرنگاران و جامعه رسانه‌ی افغانستان تجارت کرده و می‌کند.»

براساس اعلامیه‌ی حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان، برخی از نهادها امروز جشنواره‌ی نمایشی و پرهزینه‌ای را در هوتل انترکانتیننتال که در حقیقت بزرگ دیگر در حق خبرنگاران است، در کابل برگزار کرد، آن هم با پول خبرنگاران مظلوم که نان خورد ندارند.

این حرکت می‌گوید که برگزاری چنین برنامه‌هایی که از طرف رییس این نهاد(اتحادیه ژورنالستان آزاد) به‌خاطر خاک‌زدن به چشم نهادهای خارجی به‌منظور اخذ پروژه‌های‌شان برگزار می‌کند و یا هم گاهی سفرهای نمایشی در ولایات و مخفی در پاکستان را انجام می‌دهد، مردود می‌شمارد.

به گفته‌ی حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان، برگزاری چنین برنامه‌هایی که خبرنگاران واقعی نان خوردن ندارند و با مشکلات سخت اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، خیانت بزرگ در حق رسانه‌ها و خبرنگاران است.

حرکت دادخواهی خبرنگاران افغانستان از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهد که جواز چنین نهادهایی‌که حتا نام بردن آن برای جامعه‌ی رسانه‌ای ننگ شمرده می‌شود، لغو کند و جلو مافیای رسانه‌ای را بگیرد.

این اعتراض در حالی صورت می‌گیرد که یک نهاد رسانه‌ای به‌نام اتحادیه ژورنالیستان آزاد برنامه‌ای را تحت عنوان جشنواره برتر رسانه‌ای را برگزار کرد.

 

Related Articles

Back to top button