افغانستانسیاست

پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان؛ چه چیزی محرمانه است؟

بیان‌نیوز – نشست شورای امنیت سازمان ملل‌متحد که روز دوشنبه(۷ حوت) پشت درهای بسته برگزار شد، بدون اعلام رسمی نتایج پایان یافت.

این نخستین نشست شورای امنیت سازمان ملل بود که پس از نشست دوحه دوم برگزار شد. در نشست دوحه دوم، موضوعات اساسی در مورد افغانستان از جمله تعیین نماینده‌ی ویژه این سازمان برای افغانستان به بحث و بررسی گرفته شده بود.

خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی که در مقر سازمان ملل حضور داشتند، گزارش داده‌اند که اختلافات اعضای دایمی شورای امنیت بر چگونگی تعامل با حکومت سرپرست کابل اختلافات جدی دارند و این اختلافات، مساله تصمیم‌گیری در مورد افغانستان را سخت کرده است.

برگزاری نشست شورای امنیت در پشت درهای بسته واکنش‌های بین‌المللی را به همراه داشته است.

سمیرا حمیدی، مسوول بخش افغانستان در سازمان عفو بین‌الملل در پلتفرم ایکس سوالی را مطرح کرده که چه چیزی پیرامون افغانستان به حدی محرمانه است که این شورا پشت درهای بسته نشست برگزار می‌کند؟

او در ادامه نوشته که در نهادهای سازمان ملل همچون شورای امنیت چنین نشست‌هایی سوالات بزرگی را در مورد افغانستان خلق می‌کنند.

خانم حمیدی تصریح کرد که مردم افغانستان حق دارند تا بدانند که کشورها درباره‌ی افغانستان چه چیزهایی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهد.

در همین حال نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به خبرنگاران افزوده است: «به‌ نظر نمی‌رسد اعضای شورا تصمیم جدی در رابطه به افغانستان بگیرند.»

فایق نیز گفت که اعضای دایمی شورای امنیت در خصوص روش تعامل با طالبان و دیگر موضوعات مرتبط با افغانستان درگیر اختلافاتی هستند.

Related Articles

Back to top button