افغانستانسیاسی

متقی: سطح اطمینان افغانستان و ترکمنستان از یکدیگر افزایش یافته است

بیان‌نیوز – امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان با ارایه‌ی معلومات از سفرش به عشق‌آباد، افزوده است که سطح اطمینان افغانستان و ترکمنستان افزایش یافته است

وزارت خارجه‌ی طالبان نوار تصویری از سرپرست این وزارت را منتشر کرده و در آن می‌گوید گفت‌وگوهای طولانی با وزیر خارجه‌ی ترکمنستان داشته است.

متقی در این نوار تصویری گفته که با همتای ترکمنستانی‌اش در خصوص پروژه‌های تاپی، افزایش واردات برق به افغانستان، خط آهن و سایر موضوعات دیگر بحث و گفت‌وگو کرده است.

سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان همچنان بیان کرد که تصمیم گرفته شد تا افغانستان و ترکمنستان در همه‌ی عرصه‌ها پیشرفت و دست‌آوردهای خوبی داشته باشند.

به گفته‌ی امیرخان متقی، افغانستان و ترکمنستان تعلقات خیلی خوبی دارند و تلاش می‌شود که سطح دیپلماتیک میان دو کشور افزایش یابد.

او با بیان این‌که دو کشور از یکدیگر مطمئن است و تشویشی ندارند، خاطرنشان ساخت که سطح «اطمینان» خیلی افزایش یافته است و افغانستان و ترکمنستان می‌خواهد که در سطح منطقه نقش خوبی را داشته باشد.

سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان همچنان با اشاره به راه لاجورد، تصریح کرد که ترکمنستان علاقه‌مند است که افغانستان از راه لاجورد به اروپا وصل شود.

آقای متقی در اظهارات خود بیان کرد که بسیاری از پروژه‌ها در داخل افغانستان است که ترکمنستان می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و کابل در این عرصه آمادگی‌های لازم را روی دست دارد.

سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان به تازگی براساس دعوت وزیر خارجه‌ی ترکمنستان به عشق‌آباد سفر کرده است.

Related Articles

Back to top button