افغانستانسیاسی

واکنش مجاهد به گزارش یوناما: سازمان ملل امنیت را ناامن تعبیر می‌کند

بیان‌نیوز – ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست طالبان گزارش سه ماهه سازمان ملل در مورد افغانستان را مغرضانه دانست و این گزارش را تلاش ناکام حلقات مشخص استخباراتی عنوان کرد.

مجاهد امروز پنج‌شنبه(۱۷ حوت) در بیانیه‌ای به گزارش اخیر سازمان ملل‌متحد که در شورای امنیت این سازمان ارایه شده بود، واکنش نشان داد.

سخن‌گوی طالبان گفته است: «عوض این‌که رویدادهایی در عملیات با قاچاقچیان مواد مخدر به وقوع پیوسته تقدیر شود و بیداری نیروهای امنیتی تعبیر گردد، از این موضوع برای نشان دادن ناامنی افغانستان به سطح عمومی استفاده شده است.»

مجاهد در این بیانیه افزوده است: «این اقدامات به خواست بعضی از حلقات مشخص استخباراتی و جوانب شریر که بخاطر وارد ساختن فشارها بر امارت اسلامی تلاش ناکام می‌نمایند، انجام می‌شود.»

به گفته‌ی سخن‌گوی طالبان، از یک سال بدین‌سو در نتیجه‌ی مبارزه‌ی سریع علیه مواد مخدر ۱۴ هزار نفر قاچاقچی بازداشت و به حاکم سپرده شده‌اند؛ بیش از پنج هزار و ۵۰۰ تُن مواد مخدر نابود شده است.

مجاهد به این پرسش که سازمان ملل چگونه در مخدوش ساختن ذهنیت مردم مصروف است و امنیت را ناامنی تعبیر می‌کند، پاسخ داده که نظام فعلی افغانستان به این گزارش شک دارد و آن را سوء استفاده از نام و عنوان سازمان ملل‌متحد می‌داند.

گزارش سه ماهه‌ی یوناما که به تازگی در نشست شورای امنیت سازمان ملل‌متحد ارایه شده، در آن آمده است که ناامنی طی یک سال اخیر ۳۷ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش از دست‌آوردهای طالبان در امر مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با فساد ستایش شده ، اما برای آینده‌ی افغانستان مبنی بر تضمین ثبات دایمی، کافی ندانسته است.

 

Related Articles

Back to top button