افغانستانسیاسی

وزارت خارجه طالبان: گزارش‌های سازمان ملل بی‌طرفانه نیست

بیان‌نیوز – وزارت خارت خارجه‌ی طالبان به گزارش سه ماهه‌ی دبیرکل سازمان ملل‌متحد در مورد افغانستان، واکنش شدید نشان و از سازمان ملل خواست که در گزارش‌های خود بی‌طرفی را حفظ کند.

این وزارت امروز شنبه(۹ مارچ) در اعلامیه‌ای گفته است که در گزارش‌های یوناما به موضوعات خارج از ماموریت پرداخته می‌شود که دقت و بی‌طرفی این نهاد را زیر سوال می‌برد.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی طالبان آمده که سازمان ملل، ممنوعیت موادمخدر را اختلافات داخلی و حوادث را رنگ‌وبوی قومی جلوه می‌دهد.

به گفته‌ی وزارت خارجه، طالبان به گزارش اخیر سازمان ملل و سایر گزارش‌های این نهاد اعتراض شدید دارد و توصیه می‌کند که سازمان ملل به جای سطحیت و جانب‌داری درگزارش‌ها و رفتارهای خود از دقت و بی‌طرفی کار گیرد.

طبق اعلامیه‌ی وزارت خارجه طالبان، افغانستان بر تعهد خود به تعامل سازنده و هدف‌مند برای تحقق منافع مشترک و دریافت پاسخ به نگرانی‌های مشترک در هر زمان و مکان در چارچوب منافع ملی، با همه‌ی کشورهای جهان در کنار سازمان ملل‌متحد تلاش می‌کند.

این واکنش پس از آن صورت می‌گیرد که هفته‌ی گذشته سازمان ملل با ارایه گزارش سه ماهه از اوضاع افغانستان ابراز نگرانی کرد که سطح ناامنی در این کشور ۳۵ درصد افزایش یافته است.

در گزارش دبیرکل سازمان ملل‌متحد همچنان آمده است که طالبان هنوزهم به ارزش‌های حقوق بشری پای‌بند نیست و به سیاست‌های سرکوب‌گرایانه خود ادامه داده است.

این گزارش سه ماهه‌ی دبیرکل سازمان ملل‌متحد در نشست شورای امنیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Related Articles

Back to top button