افغانستانسیاسی

نماینده ویژه پاکستان: تی‌تی‌پی از طریق نمایندگان افغانی از هند پول دریافت می‌کند

بیان‌نیوز – آصف درانی، نماینده‌ی ویژه پاکستان برای افغانستان ادعا می‌کند که تحریک طالبان پاکستانی(تی‌تی‌پی) از طریق نمایندگان افغانی از هند پول دریافت می‌کند.

نماینده‌ی ویژه پاکستان که روز شنبه(۲۶ حوت) در مرکز مطالعات صلح پاکستان سخنرانی می‌کرد، افزود: «ظاهرا اشخاص دیگری هزینه اقامت آن‌ها(تحریک طالبان پاکستان) را پرداخت می‌کند. چرا که طالبان نمی‌تواند هزینه روزانه این تعداد زیادی را تامین کند.»

اما نماینده‌ی ویژه پاکستان مشخص نکرده که طرف افغانی‌که طالبان پاکستانی پول دریافت می‌کند، چه کسانی هستند.

این مقام دیپلماتیک پاکستان بیان کرد که مذاکرات صلح پاکستان با طالبان پاکستانی قبلا شکست خورده بود، چون نه آماده تسلیم شدن بودند و نه به قانون اساسی پاکستان وفادار.

به گفته‌ی درانی، اسلام‌آباد به طالبان افغانستان واضح ساخته که تی‌تی‌پی خط قرمز پاکستان است و باید رهبری طالبان پاکستانی را بازداشت و این گروه را خلع سلاح کند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که تحریک طالبان پاکستانی در روزهای اخیر، چندین حمله‌ی مرگ‌بار علیه ارتش پاکستان راه‌اندازی کرده و مسوولیت آن را به عهده گرفته است.

افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی، باعث خدشه‌دارشدن روابط کابل – اسلام‌آباد شده است؛ زیرا مقام‌های پاکستانی مدعی هستند که جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند.

این اظهارات مقام‌های پاکستانی همواره از سوی طالبان افغانستان رد شده است.

حکومت سرپرست طالبان همواره اظهار کرده‌اند که هرگز اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر صورت گیرد.

Related Articles

Back to top button