افغانستانسیاسی

واکنش‌ها به حملات هوایی ارتش پاکستان؛ وزارت خارجه‌ی طالبان کاردار سفارت پاکستان را احضا کرد

بیان‌نیوز – وزارت خارجه‌ی طالبان اعلام کرده که این وزارت کاردار سفارت پاکستان را در کابل در پیوند به حمله‌های هوایی این کشور در ولایت‌های خوست و پکتیکا احضار کرده است.

در خبرنامه‌ وزارت خارجه‌ی طالبان که امروز دوشنبه(۲۸ حوت) منتشر شده، آمده است: «امارت اسلامی به اسلام‌آباد گوش‌زد می‌کند که هیچ‌گونه تجاوزی بر خاک افغانستان قابل تحمل نیست.»

وزارت خارجه‌ی طالبان از حکومت ملکی و مردم پاکستان خواسته که به حلقات اجازه‌ندهند که عمل‌کردهای غیرمسوولانه و سیاست‌های نادرست، روابط میان دو کشور را تخریب کنند.

وزارت دفاع طالبان نیز، حملات هوایی ارتش پاکستان را محکوم کرده و پاسخ باالمثل داده است.

در خبرنامه‌ وزارت دفاع آمده است که نیروهای مرزی با استفاده از سلاح‌های سنگین، پایگاه‌های نظامی پاکستان را در آن سوی خط فرضی دیورند هدف قرار داده‌اند.

از سوی هم حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین افغانستان و حنیف اتمر، مقام حکومت پیشین افغانستان نیز حملات ارتش پاکستان را بر خاک افغانستان محکوم کرده‌اند.

حامد کرزی در بیانیه‌ای، این حملات ارتش پاکستان را نقض آشکار تمامیت ارضی افغانستان و نقض موازین بین‌المللی دانسته است.

رییس‌جمهوری پیشین افغانستان، تداوم این حملات را زیان دو کشور دانست و تاکید ورزید که تغییر در پالیسی اسلام‌آباد و ایجاد رابطه‌ی متمدنانه بر پایه‌ی مناسبات نیک همسایگی را، به نفع دو کشور و عامل تامین ثبات در منطقه خواهد بود.

گفتنی است،‌ جنگنده‌های ارتش پاکستان بامداد امروز مناطقی از ولایت‌های خوست و پکتیکا را مورد حملات هوایی قرار داد. رسانه‌های نزدیک به ارتش پاکستان گفته‌اند این حملات علیه شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستانی انجام شده است.

همچنان گزارش شده است که در درگیری‌های مرزی میان دو طرف، یک سرباز ارتش پاکستان کشته شده و دو سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود که درگیری‌ها همچنان از امداد امروز بدین‌سو ادامه دارد.

Related Articles

Back to top button