افغانستانامنیتی

حملات هوایی ارتش پاکستان علیه تحریک طالبان پاکستانی در ولایت‌های خوست و پکتیکا

بیان‌نیوز – منابع محلی به رسانه‌ها از حملات هوایی ارتش پاکستان علیه جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی در ولایت‌های خوست و پکتیکا در شرق افغانستان خبر دادند.

به گفته‌ی منابع، این حملات بامداد امروز دوشنبه(۲۸ حوت) در ولسوالی سپیره ولایت خوست و ولسوالی برمل ولایت پکتیکا انجام شده است.

تاهنوز تلفات برخواسته از این حملات روشن نشده و مسوولان حکومت سرپرست طالبان نیز در این مورد چیزی نگفته‌اند.

ظاهرا این حملات هوایی ارتش پاکستان پاسخی برای تحریک طالبان پاکستانی انجام شده است؛ زیرا در چند روز گذشته، تی‌تی‌پی چندین حمله علیه ارتش پاکستان انجام داد و در نتیجه‌ی آن چندین سرباز این کشور کشته شد.

در حمله‌ی شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستانی در منطقه وزیرستان شمالی دست کم هفت سرباز ارتش این کشور کشته شد و بیش از ۱۸ سرباز دیگر زخمی شدند.

از سوی هم خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان نیز روز گذشته گفت که اکثر حملات شبه‌نظامیان علیه ارتش پاکستان از خاک افغانستان سرچشمه می‌گیرد.

وزیر دفاع پاکستان افزوده است: «منشا بسیاری از حملات تروریستی علیه پاکستان، افغانستان است.»

خواجه آصف تاکید ورزید که حملات در پاکستان از خاک افغانستان سازمان‌دهی می‌شود و در عین حال، برخی از تسهیل‌کنندگان شبه‌نظامیان ردیابی شده و دراین باره به طالبان افغان نیز اطلاع داده شده است.

اما حکومت سرپرست افغانستان این ادعاها را رد می‌کند و مقام‌های حکومت کنونی می‌گویند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

ذبیح‌الله مجاهد، روز گذشته به رسانه‌ها گفت که ادعای مقام‌های پاکستان حقیقت ندارد.

Related Articles

Back to top button