افغانستانسیاسی

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: در سال جدید خورشیدی برنامه‌های جدید و گسترده‌ای روی دست می‌گیریم

بیان‌نیوز – شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان می‌گوید که در سال جدید خورشیدی، برنامه‌های جدید و گسترده‌ای را روی دست می‌گیرد، اما مشخص نکرده که این برنامه‌ها شامل چه چیزهایی می‌شود.

این شورا سه‌شنبه‌شب(۲۹ حوت) در پیامی به‌مناسبت سال جدید خورشیدی افزوده که  برای صلح و عبور از بن‌بست فعلی و اعاده‌ی نظام سیاسی برخاسته از اراده‌ی مردم و حاکمیت قانون متعهد است.

در پیام شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان آمده است: «در سال جدید هجری خورشیدی با برنامه‌های جدید و گسترده‌یی‌که شورا روی دست می‌گیرد، شاهد پایان آلام و مصیبت‌های مردم، برپایی صلح واقعی و اعاده‌ی حاکمیت برخاسته از اراده‌ی جمعی مردم افغانستان و شکوفایی اقتصادی باشیم.»

این شورا افزوده که نوروز به عنوان پدیده‌ی تمدنی، هویتی و سنت کهن‌سال مردم افغانستان یکی از عوامل پیونددهنده‌ی هویت مشترک مردم و جشنی‌که با هیچ آیینی پیوند و تعارض ندارد، در معرض دشمنی طالبان قرار گرفته است.

در پیام شورای مقاومت ملی آمده که طالبان در صدد از بین‌بردن تمام ارزش‌های فرهنگی و تاریخی مردم افغانستان است.

گفتنی است، طی بیشتر از بیست سال گذشته، همه ساله از نوروز با برپایی جشن در تمامی ولایت‌های افغانستان تجلیل می‌شد؛ اما با تسلط طالبان، گرامی‌داشت از نوروز حرام و منع اعلام گردید.

Related Articles

Back to top button