افغانستاناقتصادی

وزارت تجارت طالبان از سفر هیات پاکستانی به کابل خبر داد

بیان‌نیوز – هم‌زمان با ادامه‌ی تنش‌ها میان کابل – اسلام‌آباد، وزارت صنعت و تجارت طالبان از سفر هیات پاکستانی به ریاست معین وزارت تجارت آن کشور به کابل خبر داده است.

عبدالسلام جواد، سخن‌گوی این وزارت امروز یک‌شنبه(۵ حمل) به رسانه‌ها گفته که قرار است فردا هیاتی از جانب وزارت تجارت پاکستان برای گفت‌وگو پیرامون مسایل مرتبط با تجارت دو جانبه کابل خواهد آمد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، در این سفر هیات وزارت تجارت پاکستان اقدامات مشترکی را برای رفع موانع فراروی ترانزیت و تجارت در امتداد گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان اتخاذ کند.

محمد زبیر موتیوالا، مدیر اجرایی در اداره توسعه تجارت پاکستان گفته است: «یک هیات بلندپایه به ریاست وزیر تجارت پاکستان به تاریخ ۲۵ مارچ برای اعتمادسازی و تقویت اعتماد و اطمینان از جریان تجارت بین دو همسایه از کابل بازدید خواهد کرد.»

این مقام اداره توسعه تجارت پاکستان به حمله هوایی هفته‌ی پیش پاکستان بر نقاطی در خاک افغانستان اشاره کرده و گفته است که روابط میان افغانستان و پاکستان برای مدت طولانی روند نزولی داشته است.

مدیر اجرایی اداره توسعه تجارت پاکستان در ادامه گفته است: «امیدوارم این سفر منجر به همکاری دوجانبه بین دو کشور شود. هر دو کشور باید سیاست‌های خود را برای ساده‌سازی تجارت، کاهش محدودیت‌ها و ساده‌سازی ترانزیت در نقاط مرزی بازبینی کنند.»

 

Related Articles

Back to top button