افغانستانسیاست

مسکو درحال بررسی «حذف طالبان» از فهرست سازمان‌های تروریستی است

بیان‌نیوز – وزارت خارجه‌ی روسیه روز دوشنبه(۱۳ حمل) از بررسی‌ها مبنی بر حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وزارت خارجه‌ی این کشور افزوده که موضوع حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی تحت بررسی قرار دارد.

ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه روسیه برای افغانستان افزوده که مسکو با طالبان همکاری‌های منظم در امر مبارزه با تروریزم دارد.

مک‌کنزی: اگر در افغانستان می‌ماندیم بیشتر از اکنون در امنیت می‌بودیم

کابلوف گفته است: «وزارت‌های عدلیه، خارجه و دیگر نهادهای مربوطه‌ی حکومت روسیه، بر موضوع بیرون کردن جنبش طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی کار می‌کنند؛ اما نهایتا رهبری عالی روسیه تصمیم نهایی را در این مورد خواهد گرفت.»
با این حال، روسیه و طالبان از سال‌های زیادی بدین‌سو روابط نزدیک داشته‌اند و مسکو از مقام‌های طالبان در نشست‌های مختلفی دعوت کرده است.

وزارت خارجه‌ی روسیه درحالی این خبر را همه‌گانی می‌کند که چند روز پیش، گروه داعش حمله مرگ‌باری را در حومه مسکو سازمان‌دهی کرد.

در این حمله دست کم ۱۴۰ شهروند روسی کشته شد و نزدیک به ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

علاوه براین، پیشتر از این مقام‌های ارشد امنیتی روسیه چندین بار از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود که امنیت کشورهای آسیای میانه را تهدید می‌کنند.

 

Related Articles

Back to top button