افغانستاناقتصادی

سازمان ملل: در سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۵ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه خواهند شد

بیان‌نیوز – هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل‌متحد در افغانستان می‌گوید که اکثر مردم افغانستان توانایی تامین غذا و مسکن‌شان را ندارند.

ایندریکا راتواته، روز پنج‌شنبه(۳۰ حمل) در اعلامیه‌ای که در پلتفرم ایکس منتشر کرده، افزوده است که در سال جاری ۱۵.۸ میلیون نفر در افغانستان با بحران و ناامنی غذایی مواجه خواهند شد.

او در اعلامیه‌ی خود با توجه به اوضاع بحرانی افغانستان نوشته است که اکثر مردم افغانستان قادر به تامین مواد اولیه زندگی از جمله غذا و سرپناه نیستند.

این مقام سازمان ملل در خصوص محدودیت‌های طالبان علیه زنان و دختران افغانستان تاکید کرد که یوناما به اصل حقوق بشر، برابری جنسیتی و توان‌مندسازی زنان متعهد است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که به تازگی رهبر طالبان در پیامی، به مردم افغانستان اطمینان داده است که اوضاع اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت.

هم‌زمان با این، اما سازمان ملل‌متحد نگران است که کشورهای کمک‌کننده به افغانستان، علاقه‌مند تخصیص بودجه بشردوستانه برای این کشور نیست.

براساس اظهارات مقام‌های سازمان ملل، برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به بیش از سه میلیارد دالر نیاز است، اما از این میان فقط سه درصد بودجه مورد نیاز تامین شده است.

 

Related Articles

Back to top button