افغانستانسیاست

عبدالله و محقق حمله‌ی منتسب به اسرائیل در داخل ایران را محکوم کرد

بیان‌نیوز – داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی حکومت سابق و حاجی محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حمله‌ی منتسب به اسرائیل در داخل ایران را محکوم کردند.

آقای عبدالله روز جمعه(۳۱ حمل) در پیامی افزوده است: «عامل اصلی این تنش در منطقه سیاست‌های اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و کشتار آنان در غزه و حمله به نمایندگی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه است.»

این مقام پیشین افغانستان بیان کرده که اسرائیل به‌خاطر انحراف افکار عمومی جهان از جنایت‌های خود در غزه و ساکت ساختن مخالفان درونی دست به چنین اقدام غیرمسوولانه زده است.

به گفته‌ی عبدالله، هر نوع حمله و تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران، منطقه را وارد تنش و درگیری‌های بیشتر می‌سازد که این امر، به شدت بحران و بی‌ثباتی‌های منطقه می‌افزاید.

در پیام عبدالله آمده است: «ما راه حل بحران کنونی و سائر بحران‌ها را استفاده از راه‌‌حل‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک می‌دانیم و طرف‌دار افزایش تنش و به ‌بحران کشانیدن منطقه با تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران نیستیم و از هر تلاش برای بحران‌زدایی و حل مسالمت‌آمیز بحران حمایت می‌کنیم.

در همین حال حاجی محمد محقق، افزوده که حمله‌ی اسرائیل با تعدادی پرنده بر اصفهان ایران، هرچه که باشد، تجاوز بدون دلیل به یک کشور بزرگ منطقه است.

محقق گفته است: «حمله رژیم صهیونیستی با تعدادی ریز پرنده هرچه باشد، تجاوز بدون دلیل به یک کشور بزرگ منطقه است که ما آن را به شدت محکوم نموده و نسبت به عواقب آن برای منطقه و جهان هشدار می‌دهیم.

این رهبر سیاسی افغانستان در ادامه تصریح کرده که این‌گونه اعمال غیرمسوولانه اسرائیل، به ضرر صلح و امنیت جهانی تلفی می‌شود و انتظار می‌رود که قضایا به مسیری برود که به ثبات و آرامش در کشورهای منطقه منجر شود.

تنش‌ها میان اسرائیل و ایران در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته و نگرانی‌های بین‌المللی از وقوع بحران جدید در منطقه برانگیخته است.

طالبان: حمله‌ی ایران بر اسرائیل، دفاع مشروع بود

Related Articles

Back to top button