اجتماعیافغانستان

مقام طالبان از ایران خواسته که اخراج اجباری افغان‌ها را متوقف کند

بیان‌نیوز – ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، از تهران خواسته است که اخراج اجباری افغان‌ها را متوقف کند.

در خبرنامه‌ی معاونت اقتصادی طالبان که روز پنج‌شنبه(۶ ثور) منتشر شده، آمده است که ملا برادر افزود باید هماهنگی خوب میان طالبان و ایران در خصوص چگونگی اخراج مهاجران شکل بگیرد.

معاونت اقتصادی نخست‌وزیر طالبان همچنان بیان کرده که در این دیدار درباره تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و ترانزیتی، و هم‌چنان همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف بحث و گفت‌وگو شده است.

ملا برادر در حالی به این موضوع اشاره می‌کند که در دو روز اخیر بیش از سه هزار مهاجر از سوی دولت ایران به داخل افغانستان بازگردانده شده‌اند.

در همین حال این مقام ارشد طالبان روابط حسنه میان افغانستان و ایران در دو سال اخیر گسترش یافته است.

عبدالغنی برادر گفته طالبان و جمهوری اسلامی باید برای توسعه روابط همکاری کنند. او در ادامه افزوده که امسال به دلیل سطح بارندگی زیاد آب رودخانه هلمند به ولایت نیمروز و به استان سیستان‌وبلوچستان ایران رسیده است.

این مقام طالبان تاکید کرده که بارندگی و ورود آب به ایران کمک خواهد کرد که مشکلات بیشتر مردم دو کشور حل شود.

عبدالغنی برادر از ایران خواسته تا تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانی به کشورهای اروپایی را از طریق ایران فراهم کند.

ایران و پاکستان: موجودیت گروه‌های تروریستی در افغانستان تهدیدی برای امنیت منطقه است

Related Articles

Back to top button