افغانستانسیاسی

وزیر دفاع طالبان: داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارد

بیان‌نیوز – به‌ دنبال تشدید نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از موجودیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، مولوی محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان می‌گوید که هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فزیکی ندارد.

وزیر دفاع طالبان این اظهارات را روز پنج‌شنبه(۶ ثور) در دیدار با هیات مالیزایی بیان کرده و گفته است که طالبان به هیچ‌کسی اجازه‌ی استفاده از خاک افغانستان را نمی‌دهد.

مقام‌های ارشد طالبان نیز پیشتر از این بارها حضور داعش در افغانستان را رد کرده بودند.

از سوی هم، امیرخان متقی، وزیر خارجه‌ی طالبان روز گذشته نیز در سخنرانی خود برخی از کشورهای همسایه‌ی افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرده بود.

متقی گفت که سه کشور همسایه‌ی افغانستان داعش را آموزش، انتقال و حملات آن را سازمان‌دهی می‌کند، اما آقای متقی نامی از این کشورها نبرده است.

امیرخان متقی افزود بررسی‌های این گروه نشان می‌دهد که از هر ۱۰ مورد رویداد امنیتی، ۸ مورد آن در بیرون از افغانستان طراحی شده است. آقای متقی گفت که اگر این کشورها مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

وزیر خارجه طالبان تاکید کرد که افغانستان به دیگران آسیب نمی‌رساند و کشورهای دیگر هم از «اقدامات ویرانگر در افغانستان» دست بردارند.

وزیر خارجه طالبان سه کشور همسایه افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرد

Related Articles

Back to top button