افغانستاناقتصادی

اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو برای مبارزه با تغییرات اقلیمی کمک می‌کند

بیان‌نیوز – اتحادیه اروپا روز چهارشنبه(۱۲ ثور) اعلام کرده که این اتحادیه ۱۵ میلیون یورو برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در افغانستان کمک می‌کند.

در اعلامیه اتحادیه اروپا آمده است که این مقدار کمک برای توان‌مندسازی جوامع محلی در چهار ولایت در برابر خطرات و کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیمی و بلاهای طبیعی هزینه خواهد شد.

براساس اعلامیه‌ی اتحادیه اروپا، این مقدار کمک برای توانمندسازی جوامع محلی در چهار ولایت، در برابر خطرات و کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیمی و بلاهای طبیعی هزینه خواهد شد.

به نقل از اعلامیه، این پروژه آسیب‌پذیری در برابر سیل و خشک‌سالی را کاهش و معیشت روستایی مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوا را افزایش می‌دهد. گفته شده که این امر خانوارها را قادر می‌سازد تا تولیدات کشاورزی و دامی خود را افزایش دهند و درآمد متنوع و بیشتر کسب کنند.

پیتریس اوستابس، مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا در خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه گفته است که افغانستان در برابر تغییرات آب‌وهوایی بسیار آسیب‌پذیر است.

او تأکید کرده است که با توجه به این‌که اکثریت شهروندان افغانستان به زراعت متکی هستند، آمادگی در برابر تغییرات اقلیمی بسیار مهم است.

Related Articles

Back to top button