افغانستاناقتصادی

ملا برادر: طالبان با استفاده از حق مشروع خود پروژه‌های بزرگ آبی در افغانستان را آغاز کرده است

بیان‌نیوز – ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی حکومت طالبان می‌گوید که حکومت آن‌ها علاوه بر اولویت دادن به بخش زراعت، به مدیریت آب نیز توجه دارد.

معاون اقتصادی طالبان روز چهارشنبه(۱۲ ثور) که در سی‌ومین نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی در شهر کابل سخنرانی می‌کرد، افزود که حکومت‌ها در تلاش هستند تا به‌منظور معرفی و بازاریابی محصولات خود، نمایشگاه‌ها را در داخل و خارج از کشور برگزار نماید که حکومت فعلی کابل نیز آن را آغاز کرده است.

به گفته‌ی ملا برادر، تجارت یک کشور می‌تواند از طریق نمایشگاه‌ها رشد و همچنان زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در این زمینه فراهم می‌شود.

او با بیان این‌که افغانستان زمین‌های زراعتی وسیع و آب فراوان برای آبیاری دارد، تصریح کرد با وجود این، اما همچنان سطح تولید محصولات زراعتی پایین است.

این مقام ارشد طالبان همچنان خاطرنشان ساخت که حکومت فعلی کابل افزون بر اولویت دادن به بخش زراعت، به مدیریت آب نیز توجه صورت می‌گیرد و در راستای مدیریت آب و استفاده از حق مشروع خود، پروژه‌های بزرگ آبی را در افغانستان آغاز کرده است.

به باور ملا برادر، طالبان برای تقویت سکتور زراعت، روی طرح‌های مهم کار می‌کند که با عملی شدن آن، اقتصاد افغانستان رشد و سطح زندگی مردم بهتر خواهند شد.

گفتنی است، سی‌ومین نمایشگاه محصولات زراعتی افغانستان به‌منظور بازاریابی محصولات زراعتی و صنعتی، تقویت سکتور زراعت و حمایت از تولیداد داخلی در شهر کابل برگزار شده است.

در این نمایشگاه ۲۶۳ غرفه محصولات زراعتی مختلف به نمایش گذاشته است.

Related Articles

Back to top button