جهان

ارتش اسرائیل سربازان آماده برای حمله به رفح را به تعطیلی فرستاد

بیان‌نیوز – یک روز پس از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا، گزارش شده است که ارتش اسرائیل سربازان آماده برای حمله به شهر رفح را به تعطیلی فرستاده است.

به گزارش العربیه، به گفته ارتش، سربازانی که به مرخصی اعزام شدند، پیشتر برای شرکت در عملیات زمینی رفح انتخاب شده بودند. تاکنون هیچ جزئیاتی درباره علت کاهش نیروهای اسرائیلی منتشر نشده است.

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی خبر دادند که نتانیاهو و بلینکن، توافقی که شامل پایان‌دادن جنگ در نوار غزه باشد، را نمی‌پذیرند.

بلینکن در هفتمین سفر به خاورمیانه پس از آغاز جنگ هفت اکتبر در نوار غزه، روز چهارشنبه(۱۲ ثور) به دیدار نتانیاهو رفت و بیش از دو ساعت در جلسه‌ای خصوصی و بدون حضور مشاوران نتانیاهو با نخست‌وزیر اسرائیل رایزنی کرد.

بنیامین نتانیاهو، این هفته، ضمن اشاره به آغاز عملیات تخلیه غیرنظامیان از رفح تاکید کرد، حتی در صورت دستیابی به توافق با حماس درباره مبادله گروگان‌ها و زندانیان، حمله زمینی اسرائیل به شهر رفح انجام خواهد شد.

رفح میزبان بیش از دو میلیون آواره فلسطینی است و جامعه جهانی نسبت به پیامدهای عملیات احتمالی اسرائیل در این شهر هشدار داده‌اند.

درگیری میان گروه‌های حامی فلسطین و حامی اسرائیل در تعدادی از دانشگاه‌های امریکا

Related Articles

Back to top button