افغانستانسیاسی

خلیل‌زاد می‌گوید که مسوول وضعیت جاری افغانستان نیست و عذرخواهی هم نمی‌کند

بیان‌نیوز – حوریه مصدق، فعال حقوق بشر افغانستان زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده‌ی سابق امریکا در امور افغانستان را در میدان هوایی هیتروی لندن غافل‌گیر کرد و او را نسبت به وخامت اوضاع جاری افغانستان متهم نمود.

براساس نوار تصویری‌که روز یک‌شنبه(۱۶ ثور) در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده، خلیل‌زاد می‌گوید که او تلاش‌های زیادی را برای تامین صلح و آرامی افغانستان انجام داده، اما طرف‌های ذی‌دخل همکاری نکردند.

خلیل‌زاد با بیان این‌که از وضعیت جاری افغانستان رنج می‌برد، خاطرنشان ساخت که از محرومیت آموزش و تحصیل زنان و دختران این کشور متاثر است.

نماینده‌ی سابق امریکا در امور افغانستان همچنان خاطرنشان ساخت که ایالات متحده تصمیم گرفت که از این کشور بیرون شود و نیاز بود تا افغان‌ها کنار هم جمع شوند و برای افغانستان آباد و مرفه تفاهم کنند، اما «بدبختانه» اشتباهات از طرف بازیگران مختلف صورت گرفت و مساله این کشور تا هنوز حل نشد.«تا که افغان‌ها به موافقه کلی نرسند، این کار ناتمام است.»

حوریه مصدق در این نوار تصویری به خلیل‌زاد می‌گوید که نسبت به وضعیت جاری افغانستان عذرخواهی می‌کند؛ اما خلیل‌زاد می‌گوید که او اشتباهی مرتکب نشده که عذرخواهی کند؛ زیرا کسانی‌که مسوول هستند، باید عذرخواهی کنند.

زلمی خلیل‌زاد به عنوان نماینده‌ی ایالات متحده در امور افغانستان نزدیک به سه سال با نمایندگان طالبان در دوحه گفت‌وگو کرد و سرانجام، توافق‌نامه دوحه را با طالبان امضا کرد.

سازمان همکاری اسلامی: به گفت‌وگوهای سازنده با طالبان ادامه می‌دهیم

Related Articles

Back to top button