جهان

نشست اضطراری شورای امنیت در مورد غزه؛ فرانسه و روسیه حملات اسرائیل را محکوم کردند

بیان‌نیوز – به‌دنبال تشدید حملات ارتش اسرائیل بر شهر رفح در جنوب غزه، شورای امنیت سازمان ملل‌متحد شامگاه روز چهارشنبه(۹ جوزا) به وقت کابل نشست اضطراری برگزار کرد.

نماینده‌ی دایمی روسیه در این نشست گفت که منازعه میان اسرائیل و حماس منجر به کشته‌شدن بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شده است که این بزرگ‌ترین تلفات پس از جنگ جهانی دوم بوده است.

او با انتقاد از حملات خونین اسرائیل گفت که حملات بی‌رویه اسرائیل بر نوار غزه، خلاف قطع‌نامه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد بوده است و در حال حاضر، شهر رفح را به مکان خونین و وحشتناک مبدل کرده است.

نماینده‌ی دایمی  روسیه در شورای امنیت بیان کرد که در شرایط حاضر دست کم یک میلیون غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان در رفح پناه گرفته‌اند، با آن هم در حملات همه روزه‌ی اسرائیل، غیرنظامیان به شمول کارکنان سازمان ملل‌متحد کشته می‌شوند.

از سوی هم نماینده‌ی دایمی فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل به صراحت گفت که پاریس خواستار آتش‌بس فوری و توقف حملات اسرائیل بر نوار غزه است؛ زیرا حملات ارتش این کشور منجر به آواره‌شدن صدها هزار فلسطینی شده است.

این مقام فرانسه در نشست شورای امنیت از اسرائیل خواست که گذرگاه رفح را فوری برای کمک‌رسانی بشردوستانه به غیرنظامیان باز بگذارد و هیچ‌گونه ممانعتی ایجاد نکند.

نماینده‌ی دایمی فرانسه همچنان از حملات حماس نیز انتقاد کرد و گفت که کشورش حمله هفت اکتبر را محکوم کرد و همچنان مخالف انجام حملات به داخل اسرائیل است.

او همچنان گفت که فرانسه نگران تبعات گسترده‌ی منازعه میان اسرائیل و حماس است که ممکن است تمام منطقه را فرا گیرد.

به گفته‌ی نماینده فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل‌متحد طی هشت ماه گذشته برای جلوگیری از تشدید منازعه میان اسرائیل و حماس، سه قطع‌نامه تصویب کرده و طرف‌ها باید به این قطع‌نامه احترام کند تا کمک‌های بشردوستانه در اختیار غیرنظامیان قرار گیرد.

نماینده‌ی فرانسه همچنان تصریح کرد که برای حل منازعه‌ی اسرائیل و فلسطین، کشورش از دو کشوری حمایت می‌کند و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد نیز در این راستا سریعا وارد عمل شود.

کاخ سفید: حمله اسرائیل بر رفح خطوط «قرمز» امریکا نقض نکرده است

Related Articles

Back to top button