اجتماعی

سازمان مهاجرت: جنگ و خشونت ۱۱۴ میلیون نفر را آواره کرده است

بیان‌نیوز – آژانس مهاجرت سازمان ملل‌متحد(آی‌اوام) در گزارش تازه‌ای گفته است که ۱۱۴ میلیون نفر در پی جنگ و خشونت‌های جاری مناطق‌شان را ترک کرده‌اند.

فیلیپو گراندی، رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته که کشورها در راستای مبارزه با عوامل بی‌جاشدن افراد شکست خورده و نیروهای درگیر منازعه از قوانین بین‌المللی پیروی نمی‌کنند.

این مقام سازمان ملل از شورای امنیت انتقاد کرد که نمایندگان برخی از کشورها در این شورا در تنظیم سیاست خارجی‌شان تصمیم درستی اتخاذ نمی‌کنند.

این مقام عالی سازمان ملل با تاکید بر رعایت قوانین بشردوستانه از سوی طرف‌های درگیر، گفت که عدم پایبندی به قوانین بین‌الملل سبب شده مرگ غیرنظامیان به شدت افزایش یابد و هزارها نفر از مناطق مختلف درگیر جنگ فرار کنند.

به گفته این مقام در برخی از مناطق درگیر جنگ از خشونت جنسی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌شود و مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و کارکنان بشردوستانه مورد حمله قرار می‌گیرند.

فیلیپو گراندی با انتقاد از دو قطبی شدن شورای امنیت و تضاد ایالات متحده و متحدانش با چین و روسیه گفت: «هنوز برای نجات جان میلیون‌ها نفر از شر جنگ دیر نیست.»

گفتنی است، بیشترین آوارگان را شهروندان اوکراین، غزه، سودان و تشکیل می‌دهد و پس از آن کشورهای سوریه، افغانستان و پاکستان شامل می‌شوند.

Related Articles

Back to top button