جهان

امریکا، قطر و مصر خواستار امضای توافق‌نامه آتش‌بس در غزه شدند

بیان‌نیوز – ایالات متحده، مصر و قطر روز شنبه(۱۲ جوزا) در بیانیه‌ی مشترک از اسرائیل و حماس خواسته‌اند که توافق‌نامه آتش‌بس را امضا کنند.

این کشورها که نقش میانجی را در منازعه غزه ایفا می‌کنند، در بیانیه‌ی آن‌ها آمده است که توافق‌نامه آتش‌بس که از سوی رییس‌جمهوری امریکا مطرح شده، را امضا کنند.

در این بیانیه آمده است که اصول مورد اشاره‌ی رییس‌جمهوری آمریکا در طرح پیشنهادی مورد نظر وی خواسته‌های همه طرف‌ها را در توافقی که منافع متعددی را تامین می‌کند، شامل می‌شود و می‌تواند به‌طور فوری به رنج و مشقت طولانی مدت ساکنان غزه و همچنین درد و رنج طولانی مدت گروگان‌ها و خانواده‌های آن‌ها پایان دهد.

همچنین گفته شده است که این توافق نقشه‌‌راهی را برای برقراری آتش‌بس دائمی و پایان بحران در غزه ارائه می‌دهد.

پیش‌تر وزرای خارجه مصر و آمریکا طی گفت‌وگوی تلفنی توافق کشورهای خود را درباره لزوم پایان دادن به جنگ در غزه و برقراری آتش‌بس و گشودن گذرگاه‌ها و رساندن کمک‌های بشردوستانه اعلام کرده بودند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر طی تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود بر لزوم باز شدن تمامی گذرگاه‌های زمینی بین اسرائیل و غزه برای کمک‌رسانی و فراهم کردن شرایط امن برای کار گروه‌های امدادی بین‌المللی در نوار غزه تاکید کرد.

در همین راستا توافق قاهره و واشنگتن در مورد لزوم پایان دادن به جنگ در غزه، برقراری آتش‌بس، باز کردن گذرگاه‌ها و رساندن کمک‌های بشردوستانه اعلام شد.

Related Articles

Back to top button