افغانستانسیاست

بایدن: نظامیان امریکایی مستقر در منطقه به تهدیدهای ناشی از افغانستان رسیدگی می‌کنند

بیان‌نیوز – جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا در تازه‌ترین اظهاراتش بیان کرده که نظامیان امریکایی که در کشورهای منطقه مستقر هستند، به تهدیدهای ناشی از افغانستان رسیدگی خواهند کرد.

او این اظهارات را روز جمعه(۱۸ جوزا) در نامه‌ای به کانگرس ایالات متحده بیان کرده و در نامه نوشته که واشنگتن نیروهای مجهز جنگی را در چندین مکان در مناطق مسوولیت فرماندهی مرکزی این کشور در اروپا، افریقا، جنوب هند و اقیانوسیه برای مقابله با القاعده و داعش مستقر کرده است.

بایدن نوشته است: «پرسونل نظامی امریکا در خارج از افغانستان مستقر هستند تا به تهدیدها علیه سرزمین و منافع ایالات متحده که ممکن است از داخل افغانستان ناشی شود، رسیدگی کنند.»

رییس‌جمهور امریکا همچنان در این نامه خاطر نشان ساخته که نیروهای امریکایی در سوریه و مشاور نظامی در عراق حضور دارند تا از ظهور دوباره‌‌ی داعش در آن کشورها جلوگیری کنند.

او تاکید ورزیده که برای مبارزه با شبه‌نظامیان حوثی، نیروهای امریکایی را به عربستان اعزام می‌کند تا آموزش قابلیت‌های دفاع هوایی و موشکی را به نیروهای آن کشور آموزش دهند.

بایدن خاطرنشان کرده که با توجه به درخواست اردن و لبنان، به این کشورها نیز نیروی بیش‌تر فرستاده خواهد شد.

گفتنی است، در چند ماه اخیر طیاره‌های بی‌سرنشین در آسمان شماری از ولایت‌های افغانستان از جمله قندهار، پکتیکا و کاپیسا گشت‌زنی کرده بود؛ هرچند هویت این طیاره‌ها مشخص نشد، اما احتمال داده می‌شد که به نیروهای امریکایی تعلق داشته باشند.

Related Articles

Back to top button