جهان

واکنش نتانیاهو به استعفای گانتز: زمان برای ترک میدان نبرد مناسب نیست

بیان‌نیوز – در پی استعفای بنی گانتز از دولت اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور، از گانتز خواست از «میدان نبرد» کنار نکشد.

نتانیاهو روز یک‌شنبه(۲۰ جوزا) با انتشار پیام کوتاهی در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت: «بنی؛ اکنون زمان مناسبی برای ترک میدان نبرد نیست، بلکه زمان اتحاد بین نیروها است.»

به گزارش العربیه، خروج گانتز از دولت نتانیاهو ائتلاف راست‌گرای پارلمان این کشور را تهدید نمی‌کند. از ۱۲۰ کرسی کنست پارلمان اسرائیل، ۶۴ کرسی در اختیار این ائتلاف قرار دارد.

درخواست بن گویر برای پیوستن به کابینه جنگ

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و سیاستمدار راست‌گرای افراطی اسرائیل، یکشنبه اعلام کرد از نتانیاهو خواسته پس از استعفای بنی گانتز، او را به عضویت کابینه جنگ درآورد. بن گویر در ایکس نوشت: «درخواست پیوستن به کابینه جنگ را به نخست‌وزیر ارائه دادم.»

با استعفای بنی گانتز، تنها نیروی میانه‌رو از ائتلاف راست‌گرای حاکم بر اسرائیل خارج شد و نتانیاهو حمایت جناح میانه‌رو را از دست داد. این جناح نقش موثری در افزایش حمایت‌های داخلی و خارجی از دولت اسرائیل داشت.

بیانیه گانتز در نشست خبری

بنی گانتز در یک نشست خبری که از تلویزیون پخش شد، اعلام کرد: «نتانیاهو مانع پیشروی ما به سوی پیروزی واقعی است. به همین دلیل امروز با قلبی سنگین اما با اطمینان کامل، دولت اضطراری را ترک می‌کنم.»

از زمانی که گانتز به نتانیاهو مهلت داد تا هشتم ژوئن راهبرد روشنی برای پس از جنگ غزه ارائه دهد، استعفای این سیاستمدار ۶۵ ساله پیش‌بینی شده بود.

بنی گانتز به عنوان یکی از نامزدهای اصلی تشکیل ائتلاف، در صورت سقوط دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام، دیده می‌شود. حزب میانه‌رو او، «اتحاد ملی»، هفته گذشته پیشنهادی برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه داد.

Related Articles

Back to top button