جهان

ارتش اسرائیل، حماس و جهاد اسلامی در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفت

بیان‌نیوز – آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه(۲۲ جوزا) اعلام کرد که ارتش اسرائیل، حماس و جهاد اسلامی به‌دلیل کشتن و معلول کردن کودکان وارد فهرست سیاه این سازمان شده است.

رویترز به نسخه‌ای از گزارش گوترش به شورای امنیت سازمان ملل دست یافته که نشان می‌دهد، نیروهای اسرائیل و سودان به دلیل حمله به مدارس، شفاخانه‌ها و گروه‌های حماس و جهاد اسلامی به دلیل ربودن کودکان به فهرست سیاه افزوده شده‌اند.

براساس گزارش رویترز، این گزارش را ویرجینیا گامبا، فرستاده گوترش در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه تهیه کرده و شامل شش مورد نقض فاحش حقوق کودکان، معلولیت، خشونت جنسی، آدم‌ربایی، استخدام و استفاده محرومیت از کمک و حمله به مدارس و شفاخانه‌ها می‌شود.

در این گزارش که فقط موارد تایید شده از سوی سازمان ملل را دربرمی‌گیرد، آمده است: «در سال ۲۰۲۳، خشونت علیه کودکان در درگیری‌های مسلحانه به سطوح تازه‌ای رسید و تخلفات شدید ۲۱ درصد و تعداد موارد قتل و ناقص کردن کودکان ۳۵ درصد افزایش یافت.»

بر اساس گزارشی که دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت ارائه کرده است، بیشترین تعداد تخلفات شدید در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی، جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار، سومالی، نیجریه و سودان رخ داده است.

از جنگ اسرائیل و حماس بیشتر از هشت ماه می‌گذرد و در این مدت، تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و جهانی برای مهار منازعه مرگ‌بار در غزه نتیجه نداده است.

براساس آمارهای منتشرشده، بیش از ۳۷ هزار فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل بر نوار غزه کشته شده‌اند که زنان و کودکان شامل این آمار نیز می‌شود.

 

Related Articles

Back to top button