افغانستانسیاسی

هشدار اشرف غنی: صبر و شکیبایی مردم نامحدود نیست

بیان‌نیوز – محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور فراری افغانستان در پیامی به مناسبت عید قربان هشدار داده که مردم آشکارا مشروعیت نظام و حکومت قابل قبول می‌خواهند و این هم حدی دارد.

پیام اشرف غنی روز شنبه(۲۶ جوزا) منتشر شده است و در آن آمده است: «همه می‌دانند که افغان‌ها به طور واضح و اشکار مشروعیت نظام و حکومت قابل قبول می‌خواهند؛ اما ترجیح می‌دهند این کار از راه صلح‌آمیز صورت گیرد. طرفدار جنگ و خون‌ریزی نیستند، زیرا ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: گرهی‌که با انگشت باز شود، نیاز به ندان و مشت ندارد.»

او در ادامه بیان کرد: «اما این صبر و شکیبایی مردم نامحدود نیست و نه شود که این گره راه کور بیابند و برای بازکردن آن خدای نخواسته به دندان و مشت متوسل شوند که این راه، ویرانی و تباهی کشور است و در نیم قرن گذشته با درد و رنج بارها تجربه شده است.»

رییس‌جمهور فراری افغانستان خاطرنشان ساخت که ایجاد و تحکیم مشروعیت هرگز نباید به معنای ریکار کردن مجدد افراد آزموده‌شده و منفور قبلی تلقی شود. آینده کشور را باید اکثریت قاطع مردم افغانستان که عبارت از جوانان، زنان و افراد بی‌بضاعت‌اند، تعیین و مسیر آینده کشور را مشخص سازند.»

عید قربان درست در شرایطی فرا می‌رسد که بیشتر از نیم مردم افغانستان از ناحیه فقر و گرسنگی رنج می‌برند و قدرت خرید مواد اولیه زندگی‌شان را ندارند.

از جانبی، طالبان یک ماه پس از روی کار آمدن در افغانستان، مکاتب را بر روی دختران بست و این باعث منزوی‌شدن افغانستان و گسترش بحران اقتصادی در کشور شده است.

مقام‌های امریکایی از احتمال حمله داعش در امریکا هشدار دادند

Related Articles

Back to top button