جهان

قطر حماس را برای آتش‌بس با اسرائیل تحت فشار قرار داده است

بیان‌نیوز – وب‌سایت «آکسیوس» گزارش داد که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر روز سه‌شنبه(۱۸ جون) با اعضای ارشد گروه حماس دیدار و در مورد مذاکرات برای آتش‌بس، گفت‌وگو کرده است.

به گزارش العربیه، آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه گفت که نخست‌وزیر قطر به حماس فشار می‌آورد تا شکاف میان پیشنهاد جنبش و پیشنهاد اسرائیل را کم‌تر و خواسته‌های دو طرف را به هم نزدیک کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند روز پیش گفت که میانجی‌‌گران مصری و قطری قصد دارند به زودی با رهبران حماس ارتباط برقرار کنند تا ببینند آیا راهی برای پیشبرد طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ارائه شده است، وجود دارد یا خیر.

یکی از اعضای برجسته تیم مذاکره‌کننده اسرائیل که در تلاش برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها است، روز سه‌شنبه گفت که جنگ با توقف حمله به رفح پایان نخواهد یافت.

این منبع درباره آخرین پیشنهاد اسرائیل به حماس که در ابتدای ماه جاری توسط جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا ارایه شد، گفت: «هیچ مذاکره‌ای در مورد طرح دیگری انجام نخواهد شد و هیچ عاملی وجود ندارد که بتواند برنامه بایدن را که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد پذیرفته شده است را تغییر دهد.»

وی همچنین بر لزوم اخذ تضمین‌هایی مبنی بر این‌که حماس شرایط «توافق بایدن» را تغییر نخواهد داد، تأکید کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل کابینه جنگ را منحل کرد

Related Articles

Back to top button