افغانستانزنان و حقوق بشر

نمایندگان هند و پاکستان از طالبان خواستند به حقوق زنان احترام بگذارند

بیان‌نیوز – عمر خالد و کمار تاکور، نمایندگان پاکستان و هند در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل‌متحد از طالبان خواستند به حقوق زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارند.

نماینده‌ی پاکستان با بیان این‌که طالبان فورا به دختران اجازه‌ی آموزش دهد، افزود که تداوم ممنوعیت آموزش دختران و محرومیت اشتغال‌زایی زنان سبب ناامیدی اسلام‌آباد شده است.

او گفت: «ما همچنان از حاکمان فعلی افغانستان می‌خواهیم که متناسب با تعهدات بین‌المللی افغانستان، گام‌های فوری را در زمینه از سرگیری آموزش زنان و دختران و ایجاد اشتغال شرایطی‌که زنان بتوانند کار کنند، بردارند.»

از سوی هم، کمار تاکور، نماینده‌ی هند در شورای حقوق بشر سازمان ملل در سخنرانی خود، صلح و ثبات پایدار در افغانستان را با اهمیت خواند.

نماینده‌ی هند افزود: «ما از نزدیک وضعیت حقوق بشری را در افغانستان تحت نظر داریم. اولویت ما رعایت حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها و فراهم کردن کمک‌های انسانی به مردم افغانستان و تشکیل حکومت فراگیر در این کشور، مبارزه با تروریزم و مواد مخدر است.»

نماینده هند گفت که کشورش آماده است فعالانه با تمام شرکا و گروه‌های ذینفع در زمینه تامین و صلح و امنیت در افغانستان همکاری کند.

او همچنین گفت که هند به ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و دادن بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان این کشور ادامه می‌دهد.

پنجاه‌وششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه(۲۹ جوزا) با محوریت افغانستان در نیویارک برگزار شده بود.

Related Articles

Back to top button