افغانستانسیاسی

طالبان: طرفدار تعامل سازنده با کشورهای غربی هستیم

بیان‌نیوز – ذاکر جلالی، مقام وزارت خارجه‌ی طالبان می‌گوید که حکومت فعلی کابل طرفدار تعامل سازنده با کشورهای غربی است؛ طوری‌که با کشورهای همسایه و منطقه‌ پیشرفت‌هایی صورت گرفت.

این مقام وزارت خارجه‌ی طالبان روز جمعه(۱ سرطان) در پلتفرم ایکس نوشته که این‌بار خلاف نشست قبلی دوحه، شرایط برای حضور هیات طالبان مساعد شده است، اما بازه دیده شود تا کم‌تر از ۱۰ روز دیگر انکشافات وابسته با این نشست به کدام سو پیش می‌رود.

او با بیان این‌که نشست دوحه را باید در جایگاه متناسب آن ارزیابی کرد، افزوده که در این نشست فرستادگان ویژه‌ی برخی کشورها برای افغانستان تحت رهبری معاون دبیرکل سازمان ملل بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

جلالی نوشته است: «حکومت افغانستان نیز با درنظرداشت اجندا و ترکیب نشست که قبلا با امارت اسلامی شریک شده است، تصمیم به فرستادن هیات گرفته است. اما هنوز روشن نیست که امارت اسلامی به چه سطح در این نشست اشتراک خواهد کرد.»

این مقام طالبان بیان کرده که اجندای نشست نشان می‌دهد، بحث‌ها روی مسایل سکتور خصوصی، مالی و بانکی و مبارزه با مواد مخدر و بدیل معیشت متمرکز خواهد بود.

نشست دوحه در ۳۰ جون ماه جاری با حضور نمایندگان طالبان و نمایندگان ویژه‌ی کشورها برای افغانستان به میزبانی سازمان ملل برگزار خواهد شد.

یک ورزشکار زن از افغانستان رییس تیم پناهندگان در المپیک پارییس تعیین شد

Related Articles

Back to top button