افغانستانسیاسی

ادامه‌ی ناسازگاری طالبان با عاشورای حسینی؛ این‌بار پرچم محرم از کابل پایین کشیده شد

بیان‌نیوز – نوارهای تصویری منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای طالبان در غرب کابل شبانه پرچم عاشورای حسینی را از سر خانه‌های مردم پایین کشیدند.

براساس نوارهای تصویری، افراد مسلح پرچم‌ها را پایین کشیده و آن را در گوشه‌ای جمع می‌کنند.

این دومین‌باری است که نیروهای طالبان با برگزاری ایام محرم ناسازگاری نشان می‌دهند و در عین حال، خشم و انزجار شیعیان کابل را نیز در پی داشته است.

روز گذشته در ولایت هرات در غرب افغانستان نیز نیروهای طالبان پرچم عزاداران عاشورای حسینی را پایین کشیده و دو عزادار عاشورا را در پیوند به نصب پرچم بازداشت کردند.

یک منبع در هرات به خبرنگار خبرگزاری پل گفت که نیروهای طالبان پرچم عزاداران را شب اول محرم از بخش‌های شهرک جبرئیل شهرت هرات پاره کرده و پایین کشیدند.

به گفته‌ی این منبع، این اقدام از سوی نیروهایی صورت گرفته که به هدف تامین امنیت در این منطقه مستقر شده‌اند.

براساس اظهارات منبع، دو نیروی طالبان شب‌هنگام پارچه‌های محرمی را از منطقه «بازارچه» محله حاجی عباس از سر دروازه‌ها پایین و پاره کردند.

منبع همچنان ابراز داشت که نیروهای طالبان دو مغازه‌دار را که به خاطر پاره‌شدن پرچم‌ها به دفتر شورای علمای شیعه در هرات مراجعه کرده بودند، بازداشت کردند.

براساس اطلاعات خبرنگار خبرگزاری پل، ماموران امر به معروف طالبان نیز در این محله شیعه‌نشین هرات، دست‌فروشان را از فروش پرچم و لباس‌های محرمی منع کرده‌اند.

سال گذشته نیز نیروهای طالبان در ایام محرم، چنین اقدام مشابهی را در کابل و غزنی انجام دادند که خشم و ناراحتی شیعیان را در پی داشت.

با این حال، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای به مناسبت ایام محرم و عاشورای حسینی از طالبان خواسته است که از رفتارهای حساسیت‌برانگیز جلوگیری کند.

امریکا و سازمان ملل حمله‌ی موشکی مرگبار روسیه به اوکراین را محکوم کردند

Related Articles

Back to top button