افغانستانامنیتی

هشدار طالبان به شیعیان در غزنی: داعش قصد حمله بر مراسم محرم دارد

بیان‌‌نیوز –  منابع در ولایت غزنی افغانستان می‌گویند که استخبارات طالبان در این ولایت به شیعیان هشدار داده که داعش در ایام محرم قصد حمله بر شیعیان دارد.

یک منبع موثق به رسانه‌های افغانستان افزوده که این هشدار از طرف استخبارات طالبان روز چهارشنبه(۲۰ سرطان) در یک نشست با شورای علمای شیعه غزنی مطرح شده است.

مولوی هاشمی، نماینده‌ی ریاست عمومی استخبارات طالبان به علمای شیعه در غزنی اطلاع داده که نیروهای داعش از کشورهای همسایه برای حمله به شیعیان وارد افغانستان شده‌اند.

این مقام امنیتی طالبان از علمای شیعه در ولایت غزنی خواسته که برای تامین امنیت مراسم عزاداری عاشورا، مردم باید با نیروهای طالبان همکار باشند تا از هرگونه حادثه‌ امنیتی جلوگیری شود.

خبرنگار خبرگزاری پل تلاش کرد که دیدگاه شورای علمای شیعه استان غزنی را در این مورد با خود داشته باشد، اما با تماس‌های مکرر، حاضر به پاسخ‌گویی نشدند.

مقام‌های استخبارات طالبان در حالی از حمله‌ داعش بر شیعیان هشدار می‌دهد که آن‌ها مدعی هستند، داعش در دو سال گذشته در افغانستان سرکوب شده و وجود فزیکی ندارد.

هم‌زمان با این ادعاهای طالبان، اما داعش در یک سال گذشته چندین حمله تروریستی علیه شیعیان در استان‌های هرات در غرب و بغلان در شمال افغانستان انجام دادند.

با این حال طالبان با فرا رسیدن ایام محرم به شیعیان اطمینان داده است که تدابیر ویژه امنیتی را برای برگزاری مراسم‌های محرم در افغانستان روی دست گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

طالبان به علمای شیعه: نگران امنیت مراسم عاشورا نباشید

Related Articles

Back to top button