افغانستانسیاسیفرهنگی

شیعیان هرات علیه اظهارات یک مقام طالبان کاروان اعتراضی راه‌اندازی کردند

بیان‌نیوز – براساس نوارهای تصویری منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، پیروان اهل‌بیت در ولایت هرات در واکنش به محدودیت‌ها و در اعتراض به اظهارات اخیر یک مقام طالبان، کاروان اعتراضی در شهر هرات راه‌اندازی و شعار «لبیک یا امام حسین» را سر دادند.

این کاروان اعتراضی نیمه‌های شب گذشته(۲۱ سرطان) در خیابان‌های شهر هرات گشت‌زنی کردند و با این حرکت اعتراضی انزجار و مخالفت‌شان را نسبت به محدودیت‌ها و سخنان رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان نشان دادند.

نوارهای تصویری منتشرشده نشان می‌دهد که در نیمه شب، صدها خودرو عزاداران امام حسین با افراشتن پرچم عزاداری در خیابان‌های شهر هرات در حرکت هستند.

هم‌زمان با این، برخی از باشندگان ولایت هرات گفته‌اند که در پی مخالفت‌ها میان عزاداران امام حسین و طالبان، شهر هرات حالت نظامی گرفته است.

به گفته‌ی باشندگان این ولایت، شیعیان هرات محدودیت‌های طالبان را بهانه‌گیری‌های سیاسی می‌دانند و برای همین میزان نارضایتی شیعیان نسبت به طالبان افزایش یافته است.

این حرکت اعتراضی شیعیان پس از آن راه‌اندازی می‌شود که احمدالله متقی، رییس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در نشستی با علمای شیعه این استان، مراسم عاشورا را «بدعت» دانست و گفت که آن‌ها از بدعت‌های سیاسی و خارجی جلوگیری می‌کنند.

این مقام طالبان افزوده که در مراسم عاشورا بدعت‌های سیاسی وجود دارد که در قرآن وجود ندارد و باید از چنین چیزهایی پرهیز شود.

نشست مشترک اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات با علمای شیعه در مورد تامین امنیت مراسم عاشورا برگزار شده بود و این مقام طالبان تاکید کرده که براساس مسوولیت‌ها، باید مراسم در امنیت کامل برگزار شود.

هشدار طالبان به شیعیان در غزنی: داعش قصد حمله بر مراسم محرم دارد

Related Articles

Back to top button