افغانستانامنیتی

ادعای طالبان: اعضای داعش که قصد حمله بر مراسم عاشورا را داشتند، بازداشت شدند

بیان‌نیوز – «المرصاد» رسانه وابسته به طالبان در گزارشی ادعا کرده که استخبارات طالبان از حملات تروریستی شاخه خراسان داعش بر مراسم عاشورا در شهر کابل جلوگیری کرده است.

این رسانه روز یک‌شنبه(۲۴ سرطان) گزارش داده است که شماری از اعضای داعش حملاتی را بر مراسم عاشورای حسینی در شهر کابل طراحی و سازمان‌دهی کرده بودند.

براساس این گزارش، مقام‌های استخبارات طالبان گفته‌اند که مخفیگاه اعضای داعش چهار روز پیش در ناحیه پنجم شهر کابل از بین برده شد.

در گزارش این رسانه مرتبط با طالبان همچنان ذکر شده اعضای داعشی بازداشت شده‌اند، اما مشخص نشده که تعداد آن‌ها چند نفر بودند.

بربنیاد این گزارش، مسوول مخفیگاه داعش در کابل یک شهروند افغان است که توسط شاخه خراسان داعش برای انجام حملات تروریستی تعیین شده است.

از سوی هم، فرماندهی پولیس طالبان در کابل با تایید این گزارش افزوده است که از نزد افراد داعشی، شمار زیادی اسلحه و مهمات منفجره به دست آمده است.

خالد زدران، یک مقام امنیتی طالبان در کابل گفته است، افراد داعش در نتیجه‌ی عملیات ویژه نیروهای استخبارات آن‌ها بازداشت و مخفیگاه‌شان نابود شده است.

شاخه خراسان داعش در یک سال اخیر، چندین حمله‌ی تروریستی در شهرهای کابل، هرات و بغلان بر مراکز و مساجد شیعیان انجام داد.

اعضای داعشی از شهر کابل در حالی بازداشت می‌شوند که مقام‌های ارشد طالبان در چند ماه اخیر، همواره مدعی هستند که داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارند.

ملاله: عمیقا نگران زنان و دختران افغان هستم که از سوی پاکستان اخراج می‌شوند

Related Articles

Back to top button