افغانستانامنیتی

رهبر طالبان در قندهار با مقام‌های ارشد امنیتی خود نشست برگزار کرد

بیان‌نیوز – ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان می‌گوید که ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان با وزیر دفاع، وزیر داخله و رییس امنیت ملی در قندهار نشست برگزار کرده است.

مجاهد روز دوشنبه(۲۵ سرطان) در پلتفرم ایکس نوشته است: «در این نشست سرپرست وزارت دفاع مولوی یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت داخله، سراج‌الدین حقانی، رییس عمومی استخبارات ملا عبدالحق وثیق و تعدادی از مسوولین بلندرتبه شرکت داشتند.»

سخن‌گوی طالبان در ادامه نوشته که در این نشست مسوولان نهادهای امنیتی از پیشرفت‌ها و اجرات در کارهای امنیتی به رهبر طالبان توضیحات دادند.

او افزوده که در این نشست مسایل امنیتی افغانستان مورد بحث قرار گرفته و به خاطر حل مشکلات، توصیه‌هایی را به مقام‌های ارشد امنیتی داده است.

مجاهد اما در مورد چالش‌های امنیتی کشور جزییات ارایه نکرده است.

این دیدار در قندهار پس از آن صورت می‌گیرد که  کمیته‌ی نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه گروه‌های تروریستی در بخشی از گزارش تازه‌ی خود به چالش مالی نهادهای امنیتی طالبان اشاره کرده است.

کمیته‌ی نظارت سازمان ملل متحد نوشته است که کشورها با توجه به چالش‌های مهم داخلی و نیازهای انسانی در افغانستان نگرانی‌های خود درباره‌ی نامتناسب بودن هزینه‌های طالبان برای امنیت و نیروهای مسلح این گروه اعلام و این سؤال را مطرح کردند که آیا این هزینه‌ها به خوبی با الزامات مبارزه با تروریسم تنظیم شده است یا خیر.

ادعای طالبان: اعضای داعش که قصد حمله بر مراسم عاشورا را داشتند، بازداشت شدند

Related Articles

Back to top button