جهان

ترمپ: بحران اوکراین را در ۲۴ ساعت حل می‌کنم

بیان‌نیوز – دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا اعلام کرده که در صورت روی کار آمدن به کاخ سفید، به جنگ اوکراین و روسیه خاتمه خواهد داد.

ترمپ روز جمعه(۲۹ سرطان) در تروث سوشال افزوده که او با ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین «تماس بسیار خوب» خوب داشته و وعده داده که به جنگ اوکراین پایان می‌دهد.

رییس‌جمهور سابق امریکا با بیان این‌که صلح را در دنیا برقرار خواهد کرد، تاکید ورزید که در ۲۴ ساعت به بحران اوکراین و روسیه پایان خواهد داد.

هم‌زمان با این اظهارات، مقام‌های مسکو نیز اظهارات ترمپ را مبنی بر این‌که می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد، ابراز داشتند که اظهارات او باید واقع‌بینانه بررسی شود.

ماریا زاخارووا، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی روسیه دو روز پیش افزود که ترمپ در دوره ریاست‌جمهوری خود وعده‌ی صلح در خیاورمیانه را داد، اما به آن نرسید.

او با اشاره به جنگ غزه و اقدامات ترامپ برای امضای پیمان ابراهیم میان کشورهای مسلمان و اسرائیل گفت: «آن‌ها زمان زیادی را صرف تهیه بزرگ‌ترین توافق قرن کردند اما به نتیجه‌ای نرسید. برعکس، تحت ریاست جمهوری بایدن، یک تراژدی تاریخی عظیم رخ داد.»

وزیر خارجه‌ی امریکا: توافق آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در حال تحقق است

Related Articles

Back to top button