اجتماعیافغانستان

مرگ یک شهروند ایرانی در تهران؛ شهروندان ایران به جان مهاجران افغان افتادند

سمین محمدی

بیان‌نیوز – در پی مرگ یک شهروند ایرانی که گفته می‌شود توسط یک مهاجر افغانستانی کشته شده است، شهروندان ایران در شرق تهران مهاجران افغان را مورد بدرفتاری، آزار و اذیت قرار می‌دهند.

براساس نوارهای تصویری‌که روز دوشنبه(۱ اسد) منتشرشده، مهاجران افغان در تهران می‌گویند که شهروندان ایرانی در شرق تهران به مهاجران افغان در پارک‌ها، خیابان‌ها و ایستگاه‌های مترو حمله می‌کنند.

یکی از مهاجران افغانستانی که در ساکن تهران است، افزوده است که او و خانواده‌اش احساس می‌کنند که از سوی شهروندان ایرانی محاصره شده و جرات نمی‌کنند برای کار یا خرید از خانه بیرون شوند.

از سوی دیگر، تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شهروندان ایرانی اطلاعیه‌ی هشدارآمیزی را در شرق تهران نصب کرده و از مهاجران افغان خواسته که محلات‌شان را فورا ترک کنند.

مشخص نشده که این اطلاعیه از سوی ادارات دولتی ایران نصب شده و یا از سوی شهروندان ایرانی؛ اما در این اطلاعیه گفته شده که فورا محله‌شان را ترک کنند.

از سوی هم، رسانه‌های ایرانی پیشتر از این گزارش داده بود که سه برادر افغان به ظن قتل یک شهروند ایرانی از سوی پولیس تهران بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از یک زن که سه کارگر مهاجر به آپارتمان او مراجعه کرده بودند، نوشته است: همسرم برای ماموریت کاری تهران را ترک کرده بود و من در خانه تنها بودم. این سه برادر که همسایه ما هستند، برای دریافت شارژ ساختمان آمدند که در همان ابتدا به خاطر مسایل ساختمانی مشاجره لفظی میان ما شکل گرفت.

این زن که سه کارگر مهاجر را به فحاشی متهم کرده، گفته است که به پس رفتن آن‌ها، او با همسرش تماس گرفته و ساعتی بعد برادر همسرش به سراغ آن سه کارگر رفته و با آن‌ها درگیر شده است.

پولیس پاکستان روند بازداشت مهاجران افغان را از سر گرفته است

Related Articles

Back to top button