افغانستانسیاسی

اظهارات تازه ‌چهره‌ی مذهبی پاکستان در مورد نصاب آموزشی طالبان

بیان‌نیوز – مولانا فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان به تازگی اظهار کرده که طالبان افغانستان روی نصاب آموزشی کار می‌کند تا ذهنیت افغان‌ها را نسبت به پاکستان به گونه‌ی مثبت تغییر دهد.

این عالم مذهبی مطرح پاکستانی در مصاحبه با رادیو مشعل بیان کرده که دولت سابق افغانستان ذهنیت منفی را نسبت به پاکستان مروج ساخته بود.

او در این مصاحبه گفته است، پس از آن‌که طالبان در اگست ۲۰۲۱ در افغانستان روی کار آمد، مردم به دلیل این‌که آن‌ها حمایت‌کننده و موافق پاکستان بودند، با مشکلاتی از سوی جامعه مواجه شدند.

فضل‌الرحمان در اظهارات خود تصریح کرده که در سفرش به افغانستان با مقام‌های طالبان روی موضوع نصاب آموزشی صحبت کرده و موضوع تغییر ذهنیت مثبت را با آن‌ها در میان گذاشته است.

مقام‌های طالبان افغانستان در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند.

این شخصیت مذهبی و سیاسی طالبان در دو سال اخیر، اظهارات جنجال‌برانگیزی را در قبال مردم افغانستان مطرح کرده که واکنش‌های گسترده را در پی داشته است.

با آمدن او به کابل، تعداد زیادی از مردم افغانستان در شهرهای مختلف از جمله کابل دست به تظاهرات زدند و آمدن او را به کابل، به نحوی مداخله در امور افغانستان تلقی کردند.

با این حال، طالبان نیز پس از روی کار آمدن در افغانستان اعلام کرده بود که روی نصاب آموزشی مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان کار می‌کند، اما جزییات این تغییرات تاهنوز برای مردم روشن نشده است.

مقام سیاسی طالبان: فرمایش هیچ‌کسی در افغانستان پذیرفته نمی‌شود

Related Articles

Back to top button