جهان

گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت «آشتی ملی» توافق کردند

بیان‌نیوز – رسانه‌های خارجی از مذاکرات میان دست‌کم چهارده گروه فلسطینی به شمول حماس و فتح در پکن، پایتخت چین خبر داده‌اند که به امضای توافقی مبنی بر تشکیل دولت آشتی ملی در غزه منجر شده است.

اسوشتید پرس در گزارشی که روز سه‌شنبه(۲ اسد) منتشر کرده، نوشته است که گروه‌های فلسطینی حماس و فتح توافقنامه‌ای را در پکن امضا کردند که به شکاف چند ساله پایان می‌دهد و گامی در جهت حل احتمالی شکاف عمیق بین طرف‌ها پنداشته می‌شود.

تشکیل دولت «آشتی ملی» در غزه پس از جنگ یکی از موارد توافقنامه «پایان دادن به تفرقه و تقویت وحدت فلسطین» است و هیئت‌های اعزامی گروه‌های حماس و فتح در مذاکرات پکن آنرا امضا کرده‌اند.

اعلامیه مشترک گروه‌های حماس و فتح نشان می‌دهد که برای تشکیل یک دولت وحدت ملی برای سرزمین های فلسطینی، نتیجه آخرین گفت و گو در یک سلسله گفت وگوهایی است که برای متحد کردن طرفین انجام شده است.

طرف‌های اصلی این مذاکره تاریخ طولانی از اختلافات را پشت سر گذاشته‌اند که بیش از ۱۵ سال را دربر می‌گیرد و با پادرمیانی چین به یک توافق شکننده دست یافته‌اند چون مذاکرات و تلاش‌های قبلی برای متحد کردن گروه‌های فلسطینی شکست خورده بود.

حملات هوایی اسرائیل در اردوگاه آوارگان در غزه؛ دست کم ۱۵ نفر کشته شدند

Related Articles

Back to top button