جهان

حمله‌ی هکرهای کوریای شمالی به چند نهاد امنیتی و نظامی امریکا

بیان‌نیوز – گزارش شده است که هکرهای وابسته به سازمان اطلاعات کوریای شمالی به چند نهاد امنیتی و نظامی امریکا از جمله سازمان ناسا حمله کرده‌اند.

ایالات متحده روز پنج‌شنبه(۴ اسد) نیز تایید کرده است که هکرهای کوریای شمالی به دو پایگاه نیروی هوایی امریکا رخنه کرده و اطلاعات دسته‌بندی نشده را دزدیده‌اند.

امریکا هدف از این حمله را حمایت از برنامه‌های هسته‌ای کوریای شمالی دانسته است.

افزون بر امریکا، بریتانیا و کوریای جنوبی نیز اعلام کرده‌اند که هکرها به سامانه‌های کامپیوتری شمار زیادی از شرکت‌های دفاعی یا مهندسی از جمله سازندگان تانک، زیردریایی، کشتی‌های دریایی، هواپیماهای جنگنده و سازمانه‌های موشکی و راداری حمله یا نفوذ کردند.

در اعلامیه این سه کشور آمده که این هکرها بخشی از سازمان اطلاعاتی کوریای شمالی موسوم به اداره کل شناسایی هستند. این سازمان را امریکا و متحدانش در سال ۲۰۱۵ میلادی تحریم کردند.

سازمان تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و وزارت دادگستری امریکا روز پنجشبنه اعلام کردند که سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا)، پایگاه نیروی هوایی راندولف در تگزاس و پایگاه نیروی هوایی رابینز در جورجیا از جمله اهداف این حمله هکری بوده‌اند.

دادستان‌های امریکایی گفتند که این هکرها از فبروری ۲۰۲۲ با استفاده از یک بدافزار برای سه ماه به سیستم کامپیوتری ناسا دسترسی داشتند و بیش از ۱۷ گیگابایت داده‌های طبقه‌بندی نشده را دزدیدند.

گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت «آشتی ملی» توافق کردند

Related Articles

Back to top button