جهان

آمار سازمان ملل: در چهار روز ۱۸۰ هزار فلسطینی آواره شدند

بیان‌نیوز – سازمان ملل‌متحد روز جمعه(۵ اسد) آمار داد که بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی طی چهار روز نبرد سنگین در اطراف شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، در جریان عملیات نظامی اسرائیل برای بازگرداندن اجساد گروگان‌ها از این منطقه، مجبور به ترک شهرشان شدند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت که «عملیات شدید جنگی» اخیر در منطقه خان یونس که با گذشت ۹ ماه از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس صورت می‌گیرد، باعث «موج‌ جدیدی از آوارگی داخلی در سراسر غزه» شده است.

بر اساس این بیانیه، از دوشنبه تا پنج‌شنبه، حدود 182 هزار نفر از مناطق مرکزی و شرقی خان یونس آواره شده و «صدها نفر دیگر هنوز در شرق خان یونس گرفتار هستند.»

ارتش اسرائیل دوشنبه گذشته با صدور دستور تخلیه بخش‌هایی از جنوب خان یونس، اعلام کرد که نیروهایش در آنجا و در منطقه‌ای که پیشتر منطقه امن اعلام شده بود، «با قدرت عمل خواهند کرد.»

کشته شدن ۱۰۰ نفر

ارتش اسرائیل چهارشنبه گذشته از بازپس‌گیری اجساد پنج نفر از جمله یک زن و دو سرباز در خان یونس خبر داد که همگی در جریان حمله حماس به اسرائیل کشته و به نوار غزه منتقل شده بودند.

از زمان آغاز نبردهای اخیر در خان یونس در این هفته، ارتش اسرائیل جمعه اعلام کرد که نیروهایش «تقریباً ۱۰۰» نفر را در این شهر کشته‌اند.

هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت که اجساد این گروگان‌ها از تونل‌ها و دیوارهای زیرزمینی مخفی بیرون کشیده شد.

در بیانیه‌ ارتش اسرائیل به نقل از هالوی آمده است، نیروهایش «به اجساد کسانی که قبلا کشته شده‌اند، نزدیک بودند و ما تا این هفته نمی‌دانستیم چگونه به آن‌ها دست یابیم.»

طبق گزارش‌های منتشرشده، نبردهای سنگین روز جمعه در اطراف شرق خان یونس ادامه یافت.

گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت «آشتی ملی» توافق کردند

Related Articles

Back to top button