افغانستاناقتصادی

فعالان اقتصادی زنان: از تولیدات ما در بازارهای فروش حمایت نمی‌شود

بیان‌نیوز – جمعی از فعالان اقتصادی زنان افغانستان می‌گویند که بازاری برای تولیدات آن‌ها وجود ندارد و نیز از محصولات آن‌ها در بازار حمایت نمی‌شود.

تهمینه عزیزی که تولیدکننده لباس است، در یک نوار تصویری گفت: «چالش سد راه خانم‌ها بسیار زیاد است، اول این‌که مواد خام ندارند و به کمک کننده‌ها وصل نمی‌شوند و یک تعدادی‌که می‌شوند، هم بودجه بسیار اندک دریافت می‌کنند و حتا کرایه همان مغازه‌ای که فعالیت می‌کنند، را پرداخت نمی‌توانند.»

او از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد که در حمایت از اشتغال‌زایی زنان و تولیدات آن‌ها حمایت اقتصادی کنند تا زنان بتوانند با فعالیت‌های اقتصادی، چالش‌های خانواده‌های‌شان را رفع کنند.

فاطمه اصغری نیز که مصروف فعالیت‌های اقتصادی است، می‌گوید که برای عده‌ای زنان فعال زمینه‌های اشتراک در نمایشگاه‌ها فراهم می‌شود، اما زنان همان امکان ابتدایی را در اختیار ندارند که بتوانند با پشتوانه‌ای در این نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته باشند.

خانم اصغری باورمند است که اگر حمایت‌های لازم از اشتغال‌زایی و فعالیت‌های اقتصادی زنان صورت گیرد، اوضاع اقتصادی خانواده‌ها و مردم نیز تغییر خواهد کرد.

با این حال پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، میزان فقر و گرسنگی در این کشور به شدت رشد کرد و دامن‌گیر میلیون‌ها نفر شد.

هرچند سازمان‌های بین‌المللی در سه سال اخیر میلیون‌ها دالر برای حمایت از شغل زنان در بازارهای افغانستان اعلام کرده، اما شفافیتی در این نوع کمک‌رسانی و یا هم حمایت اقتصادی از زنان وجود ندارد.

متقی با مقام دولت چین در مورد استخراج معدن مس عینک گفت‌وگو کرد

Related Articles

Back to top button