افغانستانسیاسی

واکنش نخست‌وزیر طالبان به ترور هنیه: مقاومت ملت فلسطین ادامه خواهد یافت

بیان‌نیوز – ملامحمد حسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان روز یک‌شنبه(۱۴ اسد) در پیوند به ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، بیانیه صادر کرد و این اقدام اسرائیل را به شدت محکوم نمود.

نخست‌وزیر طالبان در پیامی گفته است: «رژیم صهیونیسیتی(اسرائیل) زمانی اسماعیل هنیه را هدف قرار داد که وی مهمان یک حکومت و مذاکره‌کننده ارشد حماس بود.

ملاحسن آخوند در ادامه تصریح کرده که هدف قراردادن چنین یک شخصیتی، نقض شدید تمام نورم‌های مروج بین‌المللی است و نشان می‌دهد که دشمنان در جنگ جاری به هیچ اصلی احترام ندارند.

او در ادامه با انتقاد از سازمان‌های حقوق بشری در مورد جنایت‌های اسرائیل در غزه، گفت: خاموشی نهادهای غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشری در ارتباط به نسل‌کشی زنان و کودکان و افراد ملکی در غزه، چهره‌ واقعی آن‌ها را نشان می‌دهد.

به گفته‌ی ملا حسن آخوند، این جنایت آشکار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که با وجود نسل‌کشی فلسطینیان، اسرائیل در جنگ غزه کدام دست‌آورد قابل توجهی ندارد؛ به همین خاطر رژیم صهیونیستی به خاطر پنهان نمودن ناامیدی خویش، رییس دفتر سیاسی حماس را هدف قرار داد.

وی در ادامه تاکید ورزید که شهادت اسماعی هنیه، هرچند ضایعه‌‌ی بررگ برای امت اسلامی است، اما باورمندی وجود دارد که مقاومت ملت فلسطین به خاطر حق و آزادی ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد طالبان از جهان خواست که از استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه جلوگیری کند و اجازه ندهد آتش این جنگ در تمام منطقه گسترش یابد؛ در غیر آن، مسوولیت فراگیر شدن و گسترش این فاجعه‌ی انسانی بر دوش رژیم صهیونیستی و حامیان آن خواهد بود.

با این حال، اسماعیل هنیه بامداد چهارشنبه هفته‌ی گذشته در قلب تهران همراه با محافظش کشته شد.

در مورد نحوه‌ی ترور هنیه گزارش‌ها و تحلیل‌های متفاوتی بروز داده شده است، اما اسرائیل در این مورد تاهنوز سکوت کرده و رسما مسوولیت آن را بر عهده نگرفته است.

کشورهای اسلامی به شمول حماس و ایران، اسرائیل عامل ترور هنیه معرفی کرده‌اند.

ایران در هفت ماه گذشته ۲۰ تبعه افغانستان را اعدام کرده است

Related Articles

Back to top button